Hella lanceert systeem voor diagnose en data

Onder de noemer DDS heeft Hella tijdens EquipAuto een eigen systeem gepresenteerd op het gebied van diagnose en voertuigdata.

Het systeem werkt draadloos (maximaal vijftien meter van het voertuig) en is bedoeld voor het onafhankelijke garagebedrijf. Medio december verschijnt het op de markt, in vijf landen waaronder Nederland. Met DDS spoort de monteur zowel de storing als het juiste reserveonderdeel op. Daarmee moet een einde komen aan het vaak tijdrovende zoeken in diverse bronnen op het gebied van voertuiginformatie. Hella garandeert dat minstens tachtig procent van het wagenpark in Europese landen kan worden uitgelezen. In sommige markten kan dat oplopen tot 95 procent. Mocht een garagist stuiten op een voertuig of probleem waarop DDS onverhoopt geen antwoord weet, dan kan hij terugvallen op de hotline van Hella. Ook een (verplichte) gebruikerstraining hoort bij de deal. Garagebedrijven kunnen DDS gedurende twintig dagen gratis uitproberen. Bevalt het product, dan kunnen ze zich via hun grossier laten registeren als koper en gebruiker. De data is vastgelegd op een dvd en wordt drie keer per jaar ververst. In de toekomst wil Hella de informatie online aanreiken. Nog niet ieder land in Europa echter is op dit moment even ver met de ontwikkeling van snelle internetverbindingen. Op de rol staat verder een DDS-variant op het gebied van vrachtwagens.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Hella lanceert systeem voor diagnose en data - Automobielmanagement.nl

Hella lanceert systeem voor diagnose en data

Onder de noemer DDS heeft Hella tijdens EquipAuto een eigen systeem gepresenteerd op het gebied van diagnose en voertuigdata.

Het systeem werkt draadloos (maximaal vijftien meter van het voertuig) en is bedoeld voor het onafhankelijke garagebedrijf. Medio december verschijnt het op de markt, in vijf landen waaronder Nederland. Met DDS spoort de monteur zowel de storing als het juiste reserveonderdeel op. Daarmee moet een einde komen aan het vaak tijdrovende zoeken in diverse bronnen op het gebied van voertuiginformatie. Hella garandeert dat minstens tachtig procent van het wagenpark in Europese landen kan worden uitgelezen. In sommige markten kan dat oplopen tot 95 procent. Mocht een garagist stuiten op een voertuig of probleem waarop DDS onverhoopt geen antwoord weet, dan kan hij terugvallen op de hotline van Hella. Ook een (verplichte) gebruikerstraining hoort bij de deal. Garagebedrijven kunnen DDS gedurende twintig dagen gratis uitproberen. Bevalt het product, dan kunnen ze zich via hun grossier laten registeren als koper en gebruiker. De data is vastgelegd op een dvd en wordt drie keer per jaar ververst. In de toekomst wil Hella de informatie online aanreiken. Nog niet ieder land in Europa echter is op dit moment even ver met de ontwikkeling van snelle internetverbindingen. Op de rol staat verder een DDS-variant op het gebied van vrachtwagens.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding