SOS Pechhulp International zegt een stuk onder de gangbare tarieven te kunnen duiken omdat hun doelgroep de auto netter houdt, voorzichtiger met het voertuig omspringt, de wagen vaker voor onderhoudsbeurten wegbrengt en doorgaans in jongere auto’s rijdt. De dienst biedt net als de andere twee hulp bij de voordeur, zowel in Nederland als in Europa. Voor de monteurs wordt gebruikgemaakt van een netwerk van lokale garages in Europa. Het hebben van een vmbo- of mbo-opleiding alleen is onvoldoende om voor de dienst in aanmerking te komen. Straatagenten, buschauffeurs en winkelpersoneel kunnen dus fluiten naar de korting.

 

De nieuwe pechhelper zegt voor 29,90 euro per jaar minimaal hetzelfde dienstenpakket te bieden als Route Mobiel voor 82,50 euro doet en ANWB voor 89,50 euro. Zelfs vervangend vervoer in Marokko is bij de nieuweling wel gegarandeerd, wat bij ANWB niet het geval is.

 

Toen SOS Pechhulp International een jaar terug startte was eerst nog een autoverzekering bij verzekeraar National Academic verplicht, maar die eis heeft men nu laten vallen. "Onze dienst is begonnen als een soort extra service bij de verzekering, maar er bleek zo veel vraag naar te zijn, dat we nu geheel zelfstandig verder zijn gegaan", zegt directeur Laurens Geysendorpher in De Telegraaf. Hij erkent dat het lastig is aan te geven wat nou werknemers zijn die ‘op middelbaar of hoger niveau’ binnen een organisatie werken. Zo is iemand met een eenmanszaak of bij een onderneming met vijf man personeel al snel de hoogste baas. "Het blijft een grijs gebied. Maar we willen mensen niet uitsluiten die niet door een diploma hogerop zijn gekomen, maar gewoon vanwege hun kwaliteiten. Als mensen liegen bij de aanvraag en wij ontdekken dat, dan kan er discussie komen over wie de kosten betaalt bij hulpverzoeken."

 

Volgens Geysendorpher is de dienstverlening bij de organisatie aangepast op de slimmeriken en is het personeel om die reden ook vergaand geschoold in informatie over het product.