In Nederland kent de service geen beperkingen in het aantal hulpverleningen en is woonplaatsservice inbegrepen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat vijftig procent van alle hulpverlening plaatsvindt in de eigen woonplaats. Pech onderweg wordt in 65 procent van alle gevallen direct gerepareerd door een landelijk netwerk van bergingsbedrijven. De service is 24 uur per dag bereikbaar en biedt naast pechhulp ook ondersteuning bij schade en diefstal. Klanten kunnen ook bij iedere garage in Nederland terecht. Een abonnement kost gemiddeld veertig euro per jaar. Pech door eigen schuld valt ook binnen de dekking van de pechhulpdienst. Hierbij gaat het om zoekgeraakte sleutels, een ondeugdelijke accu en verkeerd getankte brandstof.

Klanten zouden simpelweg één aanspreekpunt willen bij diefstal, schade en/of pech met als doel zo snel en veilig mogelijk de reis te vervolgen, zegt Chris Trip, de manager mobiliteit bij Centraal Beheer Achmea.

Centraal Achmea biedt de volgende pechhulp:

– Geen maximum aan het aantal hulpverleningen
– Vervoer naar garage van eigen keuze in Nederland
– Geen toeslag voor doortransport
– Woonplaatsservice inbegrepen
– Samenwerking met alarmcentrale Eurocross

http://www.centraalbeheer.nl