Heer Olivier: Kroymans leverde auto’s aan Klaas Bruinsma

Frits Kroymans leverde auto’s aan Klaas Bruinsma, de in 1991 geliquideerde drugsbaron. Dat vertelt Nederlands bekendste oplichter, Ari (‘Heer’) Olivier, in het weekblad Revu.

Olivier raakte in 1976 met Kroymans bevriend, zegt Olivier tegen het blad, dat de beruchte meesteroplichter interviewt ter gelegenheid van zijn 70ste verjaardag. Of hij streken uithaalde met Kroymans? Nee, dat deed hij alleen met Klaas Bruinsma. "Bruinsma kon de auto’s niet op zijn naam hebben staan, dus leaste hij ze zogenaamd vanuit Zwitserland. Volgens mij is dat het begin van de rottigheid bij Kroymans geweest. Hij is in een verkeerde wereld terechtgekomen." Olivier nam naar zijn zeggen ook zelf auto’s af van Kroymans: negen Ferrari’s en ‘misschien wel dertig Jaguars’.
Heer Olivier verkeerde ook met de Hakkelaar (hasjhandelaar Johan V.) maar die hield het om tactische redenen bij een aanzienlijk kleinere auto: een bescheiden Peugeot. Olivier tegen Revu: ‘Johan reed mij als ik incassozaken had. Dat ging vaak om veel geld. Hij deed dat perfect. Het viel niet op, want hij reed in een Peugeootje. De Hakkelaar stond dan voor de deur op de uitkijk. En ik verdenk hem ervan, eigenlijk weet ik het wel zeker, dat hij een .38 pistool bij zich had. Hij was totaal niet bang uitgevallen. En kon fe-no-me-naal rijden.’
Op Quotenet, de website van zakenblad Quote, dat het artikel uit Revu aanhaalt, schrijft een reageerder, een zekere ‘Frits’: ‘So what dat Frits het wagenpark voor de onderwereld regelde? Er zijn maar een paar Ferrari-dealers in Nederland (2 dacht ik) dus is de kans redelijk groot dat ze bij hem aankomen. Dat hij zo een leaseconstructie regelt is ook niet zo heel vreemd, gebeurt redelijk veel bij exclusieve auto’s, waarschijnlijk kan Hessing of welke dealer dan ook dat ook voor je regelen, sterker nog: bij jachten is het standaard, dat vragen ze je het alleen uit beleefdheid ;). Het bespaart je zo ook een slok bpm en vaak btw.’

En ja, hij noemt zichzelf Frits: ‘En het spijt me, ik kan ook niets aan mijn naam doen maar ik zou van mijn achternaam best Kroymans willen heten…’

 

Reacties

Volgende week: Wie leverde in 1979 de melk aan Klaas Bruinsma?

Geplaatst door: Bakker bart op

Was dat niet ene Mabel van Oranje..?

Geplaatst door: erik op

Dit is de laatste keer dat ik überhaupt nog een artikel lees van AM. Dit is riooljournalistiek, gewoon overnemen wat er in een pulpblad staat en dat ook nog van een veroordeelde crimineel. Kroymans is failliet gegaan, that’s it, spijtig maar kan een ieder gebeuren, nergens voor nodig om nu met de modder te gooien als AM. Je kunt dan wel 100x onafhankelijk zijn, wellicht alleen afhankelijk van makkelijk scorende headlines over de rug van een ondernemer……….bah!

Geplaatst door: Pascal op

Wat een superslecht artikel is dit.
Ik wist niet dat AM tegenwoordig ook in de roddeljournalistiek zit?

Geplaatst door: Beun de Haas op

Lekker belangrijk, ik lever auto’s aan mijnheer Jansen.

Geplaatst door: Rob op

Lekker hoor, eerst leeft een groot deel van autoland en 3/4 autojournalistiek en nu dat het wat minder gaat met Frits en zijn zaken kwatten diegene erop. Nu geeft het wel aan wat voor slap zootje het is. En had ik van AM zeker niet verwacht. Dat is bij deze ook weer een abonee minder.

Geplaatst door: Cees op

Die Olivier was toch zelf een grote oplichter en leugenaar? Wat goedkoop om over iemands anders rug je intervieuwtje met nota bene de Nieuwe Revue aan te spekken. Het blijft dus een oplichter!

Geplaatst door: Jaap op

Anno 2010 licht Ari Olivier nog steeds mensen op. Lekker makkelijk om over anderen iets te zeggen.

Geplaatst door: Kaat op
Heer Olivier: Kroymans leverde auto’s aan Klaas Bruinsma - Automobielmanagement.nl

Heer Olivier: Kroymans leverde auto’s aan Klaas Bruinsma

Frits Kroymans leverde auto’s aan Klaas Bruinsma, de in 1991 geliquideerde drugsbaron. Dat vertelt Nederlands bekendste oplichter, Ari (‘Heer’) Olivier, in het weekblad Revu.

Olivier raakte in 1976 met Kroymans bevriend, zegt Olivier tegen het blad, dat de beruchte meesteroplichter interviewt ter gelegenheid van zijn 70ste verjaardag. Of hij streken uithaalde met Kroymans? Nee, dat deed hij alleen met Klaas Bruinsma. "Bruinsma kon de auto’s niet op zijn naam hebben staan, dus leaste hij ze zogenaamd vanuit Zwitserland. Volgens mij is dat het begin van de rottigheid bij Kroymans geweest. Hij is in een verkeerde wereld terechtgekomen." Olivier nam naar zijn zeggen ook zelf auto’s af van Kroymans: negen Ferrari’s en ‘misschien wel dertig Jaguars’.
Heer Olivier verkeerde ook met de Hakkelaar (hasjhandelaar Johan V.) maar die hield het om tactische redenen bij een aanzienlijk kleinere auto: een bescheiden Peugeot. Olivier tegen Revu: ‘Johan reed mij als ik incassozaken had. Dat ging vaak om veel geld. Hij deed dat perfect. Het viel niet op, want hij reed in een Peugeootje. De Hakkelaar stond dan voor de deur op de uitkijk. En ik verdenk hem ervan, eigenlijk weet ik het wel zeker, dat hij een .38 pistool bij zich had. Hij was totaal niet bang uitgevallen. En kon fe-no-me-naal rijden.’
Op Quotenet, de website van zakenblad Quote, dat het artikel uit Revu aanhaalt, schrijft een reageerder, een zekere ‘Frits’: ‘So what dat Frits het wagenpark voor de onderwereld regelde? Er zijn maar een paar Ferrari-dealers in Nederland (2 dacht ik) dus is de kans redelijk groot dat ze bij hem aankomen. Dat hij zo een leaseconstructie regelt is ook niet zo heel vreemd, gebeurt redelijk veel bij exclusieve auto’s, waarschijnlijk kan Hessing of welke dealer dan ook dat ook voor je regelen, sterker nog: bij jachten is het standaard, dat vragen ze je het alleen uit beleefdheid ;). Het bespaart je zo ook een slok bpm en vaak btw.’

En ja, hij noemt zichzelf Frits: ‘En het spijt me, ik kan ook niets aan mijn naam doen maar ik zou van mijn achternaam best Kroymans willen heten…’

 

Reacties

Volgende week: Wie leverde in 1979 de melk aan Klaas Bruinsma?

Geplaatst door: Bakker bart op

Was dat niet ene Mabel van Oranje..?

Geplaatst door: erik op

Dit is de laatste keer dat ik überhaupt nog een artikel lees van AM. Dit is riooljournalistiek, gewoon overnemen wat er in een pulpblad staat en dat ook nog van een veroordeelde crimineel. Kroymans is failliet gegaan, that’s it, spijtig maar kan een ieder gebeuren, nergens voor nodig om nu met de modder te gooien als AM. Je kunt dan wel 100x onafhankelijk zijn, wellicht alleen afhankelijk van makkelijk scorende headlines over de rug van een ondernemer……….bah!

Geplaatst door: Pascal op

Wat een superslecht artikel is dit.
Ik wist niet dat AM tegenwoordig ook in de roddeljournalistiek zit?

Geplaatst door: Beun de Haas op

Lekker belangrijk, ik lever auto’s aan mijnheer Jansen.

Geplaatst door: Rob op

Lekker hoor, eerst leeft een groot deel van autoland en 3/4 autojournalistiek en nu dat het wat minder gaat met Frits en zijn zaken kwatten diegene erop. Nu geeft het wel aan wat voor slap zootje het is. En had ik van AM zeker niet verwacht. Dat is bij deze ook weer een abonee minder.

Geplaatst door: Cees op

Die Olivier was toch zelf een grote oplichter en leugenaar? Wat goedkoop om over iemands anders rug je intervieuwtje met nota bene de Nieuwe Revue aan te spekken. Het blijft dus een oplichter!

Geplaatst door: Jaap op

Anno 2010 licht Ari Olivier nog steeds mensen op. Lekker makkelijk om over anderen iets te zeggen.

Geplaatst door: Kaat op