AUMACON stelt verkoopprognose 2010 bij: 425.000 nieuwe auto’s

AUMACON’s eerdere prognose van 395 duizend nieuwe personenauto’s in 2010 wordt bijgesteld naar 425 duizend stuks. Ten opzichte van 2009 is dat een toename van bijna 10 procent.

De occasionmarkt heeft zich na een moeilijke periode weer goed hersteld. "Er is zelfs sprake van een afnemend aanbod en klimmende prijzen voor gebruikte auto’s," aldus directeur Clem Dickmann van AUMACON, "en dat betekent extra goed nieuws voor de verkoop van nieuwe auto’s." Ook het consumentenvertrouwen is stijgende. 

Dit herstel komt eerder dan verwacht. Omdat de toestroom van particuliere consumenten dusdanig groot is ziet AUMACON reden voor een nieuwe prognose. Er is tevens een afname te zien in het aantal nieuwe leaseauto’s.  

De keus van consumenten valt daarbij steeds vaker op de kleinere modellen. Niet alleen vanwege het stijgende prijs- en mileu bewustzijn, maar ook omdat het aanbod van kleine wagens steeds groter is. "Het zou dus zomaar kunnen dat dit jaar niet de Volkswagen Golf maar juist de Volkswagen Polo de bestverkochte auto gaat worden," aldus Dickmann. 

AUMACON stelt verkoopprognose 2010 bij: 425.000 nieuwe auto’s - Automobielmanagement.nl

AUMACON stelt verkoopprognose 2010 bij: 425.000 nieuwe auto’s

AUMACON’s eerdere prognose van 395 duizend nieuwe personenauto’s in 2010 wordt bijgesteld naar 425 duizend stuks. Ten opzichte van 2009 is dat een toename van bijna 10 procent.

De occasionmarkt heeft zich na een moeilijke periode weer goed hersteld. "Er is zelfs sprake van een afnemend aanbod en klimmende prijzen voor gebruikte auto’s," aldus directeur Clem Dickmann van AUMACON, "en dat betekent extra goed nieuws voor de verkoop van nieuwe auto’s." Ook het consumentenvertrouwen is stijgende. 

Dit herstel komt eerder dan verwacht. Omdat de toestroom van particuliere consumenten dusdanig groot is ziet AUMACON reden voor een nieuwe prognose. Er is tevens een afname te zien in het aantal nieuwe leaseauto’s.  

De keus van consumenten valt daarbij steeds vaker op de kleinere modellen. Niet alleen vanwege het stijgende prijs- en mileu bewustzijn, maar ook omdat het aanbod van kleine wagens steeds groter is. "Het zou dus zomaar kunnen dat dit jaar niet de Volkswagen Golf maar juist de Volkswagen Polo de bestverkochte auto gaat worden," aldus Dickmann.