Het zijn vooral de zogenaamde zakelijke merken die het jaar goed begonnen zijn. Aan kop gaat Volkswagen met een 10.413 afleveringen, goed voor een marktaandeel van 13,8 procent. Opvallend is de opmars van Renault (7,9%) en Peugeot (7,7%). Deze beide Franse merken hebben door recente productlanceringen hun aantrekkelijkheid voor de zakenrijder danig verbeterd en worden daarvoor beloond met respectievelijk de tweede en derde plek in de januarirangorde. Toyota en Ford betalen de rekening, Toyota verkocht in januari 16 procent minder (vierde plek met 7,1%), Ford moest een procentje aan afzet inleveren (5de plek met 6,9%).
Grootste stijger onder de volumemerken in januari is Seat (4,1%), dat vooral dankzij de Ibiza de toptien binnenkomt op de achtste plaats. Opvallende dalers zijn met name de hybridemerken Honda en Lexus; Honda zag haar verkoopvolume in januari halveren, Lexus daalde met een derde.
Zie voor een compleet overzicht op http://www.dealersupportnet.nl/