Autoverkoop niet te stuiten: januari: +19%

Nadat de verkoop van nieuwe auto’s in 2010 al onverwacht hoog uitpakte heeft nu ook 2011 een vliegende start gemaakt. In januari werden 75.174 nieuwe auto’s geregistreerd, in januari 2010 waren dat er nog maar 62.776 stuks, een toename van 19,7 procent. Dit blijkt uit voorlopige cijfers van RDC, bewerkt door Aumacon.

Het zijn vooral de zogenaamde zakelijke merken die het jaar goed begonnen zijn. Aan kop gaat Volkswagen met een 10.413 afleveringen, goed voor een marktaandeel van 13,8 procent. Opvallend is de opmars van Renault (7,9%) en Peugeot (7,7%). Deze beide Franse merken hebben door recente productlanceringen hun aantrekkelijkheid voor de zakenrijder danig verbeterd en worden daarvoor beloond met respectievelijk de tweede en derde plek in de januarirangorde. Toyota en Ford betalen de rekening, Toyota verkocht in januari 16 procent minder (vierde plek met 7,1%), Ford moest een procentje aan afzet  inleveren (5de plek met 6,9%). 

Grootste stijger onder de volumemerken in januari  is Seat (4,1%), dat vooral dankzij de Ibiza de toptien binnenkomt op de achtste plaats. Opvallende dalers zijn met name de hybridemerken Honda en Lexus; Honda zag haar verkoopvolume in januari halveren, Lexus daalde met een derde. 

Zie voor een compleet overzicht op http://www.dealersupportnet.nl/

Autoverkoop niet te stuiten: januari: +19% - Automobielmanagement.nl

Autoverkoop niet te stuiten: januari: +19%

Nadat de verkoop van nieuwe auto’s in 2010 al onverwacht hoog uitpakte heeft nu ook 2011 een vliegende start gemaakt. In januari werden 75.174 nieuwe auto’s geregistreerd, in januari 2010 waren dat er nog maar 62.776 stuks, een toename van 19,7 procent. Dit blijkt uit voorlopige cijfers van RDC, bewerkt door Aumacon.

Het zijn vooral de zogenaamde zakelijke merken die het jaar goed begonnen zijn. Aan kop gaat Volkswagen met een 10.413 afleveringen, goed voor een marktaandeel van 13,8 procent. Opvallend is de opmars van Renault (7,9%) en Peugeot (7,7%). Deze beide Franse merken hebben door recente productlanceringen hun aantrekkelijkheid voor de zakenrijder danig verbeterd en worden daarvoor beloond met respectievelijk de tweede en derde plek in de januarirangorde. Toyota en Ford betalen de rekening, Toyota verkocht in januari 16 procent minder (vierde plek met 7,1%), Ford moest een procentje aan afzet  inleveren (5de plek met 6,9%). 

Grootste stijger onder de volumemerken in januari  is Seat (4,1%), dat vooral dankzij de Ibiza de toptien binnenkomt op de achtste plaats. Opvallende dalers zijn met name de hybridemerken Honda en Lexus; Honda zag haar verkoopvolume in januari halveren, Lexus daalde met een derde. 

Zie voor een compleet overzicht op http://www.dealersupportnet.nl/