Cijfers VWE: ook occasionmarkt zet nu daling in

In mei zijn in alle drie segmenten – B2C, C2C en B2B – minder occasions verkocht dan vorig jaar in dezelfde maand.

De gezamenlijke autobedrijven (B2C) verkochten vorige maand 86.751 occasions, terwijl zij in mei 2011 nog 92.144 stuks aan de man brachten – een daling van 5,9 procent. Particulieren (C2C) verkochten in mei zelfs 8,7 procent minder aan elkaar. En met een daling van 11,8 procent was de onderlinge professionele handel (B2B) die maand nóg lauwer vergeleken met mei 2011. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon.

Over de periode januari tot en met mei verkochten de autobedrijven dit jaar 440.205 occasions, tegenover 449.021 stuks in de eerste vijf maanden van 2011. Dat is een teruggang van precies twee procent. Het C2C-segment staat dit jaar (tot en met mei) inmiddels op een achterstand van 4,2 procent; de B2B-handel noteert dit jaar de grootste averij: min 8,8 procent.

Volkswagen-occasions staan in alle drie occasionsegmenten aan kop, met steeds Opel als nummer twee. In het B2C- en B2B-segment is de afstand tussen beide giganten minimaal, in het C2C-segment is Volkswagen echter de afgetekende koploper. Renault is inmiddels opgeklommen naar de derde plek in alle segmenten.

Kijk hier voor meer cijfers.

 

 

Cijfers VWE: ook occasionmarkt zet nu daling in - Automobielmanagement.nl

Cijfers VWE: ook occasionmarkt zet nu daling in

In mei zijn in alle drie segmenten – B2C, C2C en B2B – minder occasions verkocht dan vorig jaar in dezelfde maand.

De gezamenlijke autobedrijven (B2C) verkochten vorige maand 86.751 occasions, terwijl zij in mei 2011 nog 92.144 stuks aan de man brachten – een daling van 5,9 procent. Particulieren (C2C) verkochten in mei zelfs 8,7 procent minder aan elkaar. En met een daling van 11,8 procent was de onderlinge professionele handel (B2B) die maand nóg lauwer vergeleken met mei 2011. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon.

Over de periode januari tot en met mei verkochten de autobedrijven dit jaar 440.205 occasions, tegenover 449.021 stuks in de eerste vijf maanden van 2011. Dat is een teruggang van precies twee procent. Het C2C-segment staat dit jaar (tot en met mei) inmiddels op een achterstand van 4,2 procent; de B2B-handel noteert dit jaar de grootste averij: min 8,8 procent.

Volkswagen-occasions staan in alle drie occasionsegmenten aan kop, met steeds Opel als nummer twee. In het B2C- en B2B-segment is de afstand tussen beide giganten minimaal, in het C2C-segment is Volkswagen echter de afgetekende koploper. Renault is inmiddels opgeklommen naar de derde plek in alle segmenten.

Kijk hier voor meer cijfers.