Op deze site kunnen consumenten een keuze maken uit alle automerken die in Nederland te koop zijn. Initiatiefnemer Paul de Vries beheert daarnaast al geruime tijd ook websites die gewijd zijn aan één specifiek merk, zoals Fiatkopen.nl, Fordkopen.nl en Kiakopen.nl. Deze hadden echter een andere uitstraling, waardoor de koppeling met Nieuweautokopen.nl niet altijd duidelijk was.

Om een en ander te stroomlijnen, is De Vries momenteel bezig zijn merksites te modelleren naar het origineel. Die klus zal naar hij verwacht eind volgende week afgerond zijn. De site mazdakopen.nl geeft een beeld van hoe een en ander er binnenkort over de hele linie van het merklandschap uit komt te zien.

Bij de levering werkt De Vries samen met Nederlandse dealers. "We betrekken de auto’s niet uit het parallelkanaal, we willen dat ze een honderd procent Nederlandse achtergrond hebben." Volgens De Vries staan de traditionele verkoopkanalen in de autobranche steeds meer onder druk en zien ze hun aandeel teruglopen. "De consument kan niet meer zonder webwinkels. Snel, makkelijk en voordelig kunnen kopen op een moment dat het de klant past, wordt met de dag belangrijker."