Auto-importeurs en -dealers tonen zich uiterst creatief als het om verkoopacties gaat. Vooral acties uit de categorie ‘speciaal uitgeruste modellen’ (optiepakketten voor geringe meerprijs) doen het goed. Daarnaast is ook de tijdelijke prijsverlaging nog steeds een probaat middel om prospects naar de showrooms te lokken. De redactie van Actieauto.nl constateert daarnaast ook een verhoogde inzet van de zogenaamde 50:50 acties; een combinatie van direct voordeel en uitgestelde betaling. Over de afgelopen jaren gezien noteerde eind 2008 een actie van Renault-dealer Hans Jongerius de meeste belangstelling; bij aankoop van een nieuwe Espace werd destijds een nieuwe Twingo cadeau gedaan.

Dagelijks zijn 150 tot 200 verschillende verkoopacties te vinden op Actieauto.nl. Daarmee is deze site een uniek hulpmiddel voor de zich oriënterende autoconsument. Er is immers voor de oplettende koper flink wat voordeel te behalen. De acties op Actieauto.nl kennen een consumentenvoordeel dat kan oplopen tot meer dan tien duizend euro. Ook bestelautoacties worden in de database opgenomen.

De door Actieauto.nl verzamelde acties zijn ook op andere consumentensites te vinden. Een autosite als Autoweek.nl vertoont eveneens het volledige actieaanbod. Maandelijks ontvangen Actieauto.nl en AutoWeek.nl ruim 50 duizend unieke bezoekers voor de verkoopacties; tezamen bekijken deze bezoekers zo’n 200 duizend actiepagina’s per maand. Actieauto.nl is een concept van Aumacon en Sanoma Media.