Autoverzekeringen voor vrouwen zet door

Autoverzekeringen die zich speciaal op vrouwen richten groeien in populariteit. Dit schrijft dagblad Spits. Men meldt dat ‘Onna-Onna’ en ‘Zij Rijdt Beter’, beide aanbieders van een autoverzekering die zich speciaal richt op vrouwen, hun aantal klanten vorig jaar met bijna dertig procent zag stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Ze verwachten dat de stijging zich zal doorzetten.

Redenen voor deze stijging zijn volgens Spits dat de handtas is verzekerd, er geen eigen risico is en dat de verzekeraars 24/7 hulp bieden bij het invullen van een schadeclaim. Verder bestaat het logo uit een hartje en worden de vrouwen op de website ‘warm’ verwelkomd met getekende vrouwelijke poppetjes. Hiermee zou Onna-Onna zich proberen te onderscheiden van een doorsnee autoverzekering. Volgens deze verzekeraar rijden vrouwen vooral kleine schades. Daarom is er geen eigen risico. De verzekeraar Zij Rijdt Beter zou om deze reden een korting op de premie hanteren.
Minder positief ging het bij een derde autoverzekering die zich ook op vrouwen richt, Queens of the Road, een label van de Goudse Verzekeringen. Vorige maand werd deze vrouwenverzekering opgeheven.

Reacties

1e : discriminatie
2e : NIET up to date :
er is net bewezen dat vrouwen asocialer rijden dan mannen en mèèr bonnen voor te hard rijden ! Achterhaalde flauwekul!! Mevr. Onna snapt het dus niet en gaat dezelfde weg als voorheen

Geplaatst door: JP op

Inderdaad discriminatie. Volgens de wet verboden om onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen bij verzekeringen. Deze verzekeraars moeten dan ook mannen accepteren.

Geplaatst door: wpm op
Autoverzekeringen voor vrouwen zet door - Automobielmanagement.nl

Autoverzekeringen voor vrouwen zet door

Autoverzekeringen die zich speciaal op vrouwen richten groeien in populariteit. Dit schrijft dagblad Spits. Men meldt dat ‘Onna-Onna’ en ‘Zij Rijdt Beter’, beide aanbieders van een autoverzekering die zich speciaal richt op vrouwen, hun aantal klanten vorig jaar met bijna dertig procent zag stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Ze verwachten dat de stijging zich zal doorzetten.

Redenen voor deze stijging zijn volgens Spits dat de handtas is verzekerd, er geen eigen risico is en dat de verzekeraars 24/7 hulp bieden bij het invullen van een schadeclaim. Verder bestaat het logo uit een hartje en worden de vrouwen op de website ‘warm’ verwelkomd met getekende vrouwelijke poppetjes. Hiermee zou Onna-Onna zich proberen te onderscheiden van een doorsnee autoverzekering. Volgens deze verzekeraar rijden vrouwen vooral kleine schades. Daarom is er geen eigen risico. De verzekeraar Zij Rijdt Beter zou om deze reden een korting op de premie hanteren.
Minder positief ging het bij een derde autoverzekering die zich ook op vrouwen richt, Queens of the Road, een label van de Goudse Verzekeringen. Vorige maand werd deze vrouwenverzekering opgeheven.

Reacties

1e : discriminatie
2e : NIET up to date :
er is net bewezen dat vrouwen asocialer rijden dan mannen en mèèr bonnen voor te hard rijden ! Achterhaalde flauwekul!! Mevr. Onna snapt het dus niet en gaat dezelfde weg als voorheen

Geplaatst door: JP op

Inderdaad discriminatie. Volgens de wet verboden om onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen bij verzekeringen. Deze verzekeraars moeten dan ook mannen accepteren.

Geplaatst door: wpm op