Dat meldt het FD. In het jaarverslag refereert Pon aan de zeventien procent volumedaling van de autoverkopen in Nederland. Ook verschuift de aankoop van auto’s naar kleinere en goedkopere modellen. Daarnaast lag het consumentenvertrouwen in Nederland vorig jaar op een historisch laag niveau. Het marktaandeel van Pon is wel gelijk gebleven. In 2012 verwachtte Pon nog een bescheiden groei en een gelijkblijvende winstgevendheid.
Pon Holdings heeft in 2013 stevig ingezet op de fietsenmarkt. De overname van Gazelle in 2011, het Duitse Derby en de Canadese specialist onderstreept de ambities om buiten de autobranche activiteiten te ontplooien. Over 2013 was de omzet van de fietsdivisie 448 miljoen euro, niet geheel conform de verwachtingen. Hier speelden wederom de lage consumentenbestedingen en het slechte voorjaarsweer van 2013 een negatieve rol.
Pon verwacht voor 2014 dat de autoverkopen stabiel zullen blijven, met een bescheiden groei voor de buitenlandse activiteiten. Met als gevolg een ‘gematigde omzetgroei en een hoger nettoresultaat’. (Bron: FD)