Surseance van betaling Koops Furness

Dealerholding Koops Furness verkeert in zwaar weer. Eerder vandaag is het management geïnformeerd over de surseance van betaling die nog deze dag wordt aangevraagd.

Daarmee is binnen enkele maanden, na Pouw, opnieuw een grote Nederlandse automotive markpartij in de problemen geraakt. Over het hoe en waarom bestaat vooralsnog onduidelijkheid: directeur Aart de Koning, aandeelhouder voor 4,99 procent, is niet bereikbaar voor commentaar.

Koops Furness was de afgelopen jaren een vaste waarde in de DSN Dealerholding Top-50. In 2013 verkocht het bedrijf 9.591 nieuwe personenauto’s, goed voor een zevende plek en 9,8 procent meer dan de 8.735 in 2012. Vooral de enorme run op de fiscaal gunstige Mitsubishi Outlander PHEV in de tweede helft van 2013 zorgde dat het jaar verhoudingsgewijs goede resultaten opleverde.

De kernactiviteiten Koops Furness zijn ondergebracht in zes divisies: Cosmo Trucks, CT International, Koops Furness Trucks, Koops Furness Auto, Koops Furness Lease en Koops Furness Schade. De N.V. realiseerde vorig jaar een omzet van 465 miljoen euro. In de 75 outlets (Q1 2014) werkten vorig jaar elfhonderd mensen.

Koops Furness vertegenwoordigt de personenautomerken Alfa Romeo, Fiat, Ford, Kia, Lancia Land Rover, Mazda, Mitsubishi, Nissan en Volvo. De verkoopcijfers over 2012: 1.325 nieuwe trucks, 1.450 nieuwe bestelwagens; 7.625 nieuwe personenauto’s; 8.500 gebruikt. In de afgelopen jaren klom én daalde het netto resultaat: 511 duizend (2010), 2.718 duizend (2011) en 9.000 (2012). Het nettoresultaat over 2013 is nog niet bekendgemaakt. 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

In navolging van de Russische groente, alle overschotten naar de voedselbank en tekorten via Brussel aanzuiveren.

Geplaatst door: Peter op

vanaf 2010 steeds minder winst, dan ga je 4 jaar later op de fles, te groot te veel bedrijven ect,zware top geen rendement maken.

Geplaatst door: andre op

Ik zeg sterkte voor de gene die het nodig hebben!

Geplaatst door: Rutger op

Niet alleen schuldgeven aan management, alles en iedereen kleed elkaar de laatste jaren uit tot op het bot. Normaal rendement halen is bij vrijwel geen enkel bedrijf in de automotive nog mogelijk. Iedereen niemand uitgezonderd doet hier aan mee, consument, verzekeringsmaatschappijen, leasebedrijven, overheid met haar geliefde Europese tenders. Alles gaat naar de verdommenis. Bedankt allemaal

Geplaatst door: robert de jong op

Helaas zullen er nog vele volgen….

Geplaatst door: Marcel op

Alleen voor ons geen E. 250 MILJOEN eurosubsidie !! We zijn niet verenigd in een clubje die kan aankloppen bij de eu-bazen. Lekker fuseren,subsidie beuren, failliet gaan en dan de bazen een zwaaipremie beuren en de rest kan naar huis! Grenzen dicht en naar sterke euro!

Geplaatst door: jp op

Met dank aan de (r)overheid en aan de leasemaatschappijen… de dealer mag een auto leveren met 1 a 2% marge maar ze mogen niet onderhoud plegen want dan moet jan met de pet naar kwikflut of sjonnie op de hoek. Ruiten vernieuwen is helemaal uit den boze, ga maar op je vrije zaterdagmorgen naar de markt, daar staat wel een tentje die het voor weinig doet.. en schade; ach als je niet 25 % korting op je onderdelen geeft mag je nog geen stadslampje vernieuwen… tja, gek vinden waarom ze allemaal naar de bliksem gaan…

Geplaatst door: pieter op

Tja dat wordt wederom een nieuwe job zoeken. De derde in 2 jaar tijd :(… Ze zijn nog niet officieel falliet maar er mocht geen auto meer van het terein af.

Geplaatst door: koos werkloos op

@Pieter
De leasemaatschappijen worden ook uitgekleed door klant welke voor een paar euro in de maand overstappen, het is de hele keten die de marges moeten verkleinen. Dealers hebben jarenlang ook goed verdiend aan de leasemaatschappijen door met een vork te schrijven en dat heeft ook nu wel tegen ze gewerkt..

Geplaatst door: Joost op

Dealers zijn gewoon veel en veel te duur. Is het gek dat autorijders op zoek gaan naar goedkopere adressen? Ze zijn die woekerprijzen zat. Die dure panden moeten allemaal betaald worden, maar de klant heeft daar niet om gevraagd. Rot voor de medewerkers, maar het is niet anders.

Geplaatst door: Martin op

Gewoon failliet laten gaan en daarna weer doorstarten met de gezonde onderdelen en een schone lei.Zo kun je goedkoop saneren en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.Zo zal het wel gaan.

Geplaatst door: jb op

Helemaal eens met Andre, te hoog uurloon ,verkeerd managerment en naar de mensen op de werkvloer werd niet geluisterd.
heel veel sterkte voor het personeel.

Geplaatst door: gepensioneerd op

CEO €550.000 salaris per jaar
CFO €250.000 salaris per jaar
Goh, hoe zou het komen dat het niet goed gaat?
Cashflow probleempje

Geplaatst door: Leo op

Volgens mij vergeten we de importeur die zegt hoe hoe het moet,de dealer/eigenaar heeft in zijn eigen toko niets te vertellen.
veel sterkte voor de gene die het nodig hebben. Jan.

Geplaatst door: Jan Beerens op

Zou na overname door van mossel dit wel goed gaan mijn inziens hebben die straks ook een te grote boek aan en geld het zelfde lot over een paar jaar

Geplaatst door: Theo op
Surseance van betaling Koops Furness - Automobielmanagement.nl

Surseance van betaling Koops Furness

Dealerholding Koops Furness verkeert in zwaar weer. Eerder vandaag is het management geïnformeerd over de surseance van betaling die nog deze dag wordt aangevraagd.

Daarmee is binnen enkele maanden, na Pouw, opnieuw een grote Nederlandse automotive markpartij in de problemen geraakt. Over het hoe en waarom bestaat vooralsnog onduidelijkheid: directeur Aart de Koning, aandeelhouder voor 4,99 procent, is niet bereikbaar voor commentaar.

Koops Furness was de afgelopen jaren een vaste waarde in de DSN Dealerholding Top-50. In 2013 verkocht het bedrijf 9.591 nieuwe personenauto’s, goed voor een zevende plek en 9,8 procent meer dan de 8.735 in 2012. Vooral de enorme run op de fiscaal gunstige Mitsubishi Outlander PHEV in de tweede helft van 2013 zorgde dat het jaar verhoudingsgewijs goede resultaten opleverde.

De kernactiviteiten Koops Furness zijn ondergebracht in zes divisies: Cosmo Trucks, CT International, Koops Furness Trucks, Koops Furness Auto, Koops Furness Lease en Koops Furness Schade. De N.V. realiseerde vorig jaar een omzet van 465 miljoen euro. In de 75 outlets (Q1 2014) werkten vorig jaar elfhonderd mensen.

Koops Furness vertegenwoordigt de personenautomerken Alfa Romeo, Fiat, Ford, Kia, Lancia Land Rover, Mazda, Mitsubishi, Nissan en Volvo. De verkoopcijfers over 2012: 1.325 nieuwe trucks, 1.450 nieuwe bestelwagens; 7.625 nieuwe personenauto’s; 8.500 gebruikt. In de afgelopen jaren klom én daalde het netto resultaat: 511 duizend (2010), 2.718 duizend (2011) en 9.000 (2012). Het nettoresultaat over 2013 is nog niet bekendgemaakt. 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

In navolging van de Russische groente, alle overschotten naar de voedselbank en tekorten via Brussel aanzuiveren.

Geplaatst door: Peter op

vanaf 2010 steeds minder winst, dan ga je 4 jaar later op de fles, te groot te veel bedrijven ect,zware top geen rendement maken.

Geplaatst door: andre op

Ik zeg sterkte voor de gene die het nodig hebben!

Geplaatst door: Rutger op

Niet alleen schuldgeven aan management, alles en iedereen kleed elkaar de laatste jaren uit tot op het bot. Normaal rendement halen is bij vrijwel geen enkel bedrijf in de automotive nog mogelijk. Iedereen niemand uitgezonderd doet hier aan mee, consument, verzekeringsmaatschappijen, leasebedrijven, overheid met haar geliefde Europese tenders. Alles gaat naar de verdommenis. Bedankt allemaal

Geplaatst door: robert de jong op

Helaas zullen er nog vele volgen….

Geplaatst door: Marcel op

Alleen voor ons geen E. 250 MILJOEN eurosubsidie !! We zijn niet verenigd in een clubje die kan aankloppen bij de eu-bazen. Lekker fuseren,subsidie beuren, failliet gaan en dan de bazen een zwaaipremie beuren en de rest kan naar huis! Grenzen dicht en naar sterke euro!

Geplaatst door: jp op

Met dank aan de (r)overheid en aan de leasemaatschappijen… de dealer mag een auto leveren met 1 a 2% marge maar ze mogen niet onderhoud plegen want dan moet jan met de pet naar kwikflut of sjonnie op de hoek. Ruiten vernieuwen is helemaal uit den boze, ga maar op je vrije zaterdagmorgen naar de markt, daar staat wel een tentje die het voor weinig doet.. en schade; ach als je niet 25 % korting op je onderdelen geeft mag je nog geen stadslampje vernieuwen… tja, gek vinden waarom ze allemaal naar de bliksem gaan…

Geplaatst door: pieter op

Tja dat wordt wederom een nieuwe job zoeken. De derde in 2 jaar tijd :(… Ze zijn nog niet officieel falliet maar er mocht geen auto meer van het terein af.

Geplaatst door: koos werkloos op

@Pieter
De leasemaatschappijen worden ook uitgekleed door klant welke voor een paar euro in de maand overstappen, het is de hele keten die de marges moeten verkleinen. Dealers hebben jarenlang ook goed verdiend aan de leasemaatschappijen door met een vork te schrijven en dat heeft ook nu wel tegen ze gewerkt..

Geplaatst door: Joost op

Dealers zijn gewoon veel en veel te duur. Is het gek dat autorijders op zoek gaan naar goedkopere adressen? Ze zijn die woekerprijzen zat. Die dure panden moeten allemaal betaald worden, maar de klant heeft daar niet om gevraagd. Rot voor de medewerkers, maar het is niet anders.

Geplaatst door: Martin op

Gewoon failliet laten gaan en daarna weer doorstarten met de gezonde onderdelen en een schone lei.Zo kun je goedkoop saneren en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.Zo zal het wel gaan.

Geplaatst door: jb op

Helemaal eens met Andre, te hoog uurloon ,verkeerd managerment en naar de mensen op de werkvloer werd niet geluisterd.
heel veel sterkte voor het personeel.

Geplaatst door: gepensioneerd op

CEO €550.000 salaris per jaar
CFO €250.000 salaris per jaar
Goh, hoe zou het komen dat het niet goed gaat?
Cashflow probleempje

Geplaatst door: Leo op

Volgens mij vergeten we de importeur die zegt hoe hoe het moet,de dealer/eigenaar heeft in zijn eigen toko niets te vertellen.
veel sterkte voor de gene die het nodig hebben. Jan.

Geplaatst door: Jan Beerens op

Zou na overname door van mossel dit wel goed gaan mijn inziens hebben die straks ook een te grote boek aan en geld het zelfde lot over een paar jaar

Geplaatst door: Theo op