Niet dat de branche weer op het niveau van voor de crisis terug is: "Voorlopig zitten we nog wel nog flink onder het niveau van 2008, maar het gaat ontegenzeggelijk branchebreed een stuk beter. Veel van de truckverkopen betreffen echter trekkers en daar heeft de carrosseriebouwer niet veel baat bij. De Nederlandse trailerbouw heeft flink ingeleverd en buitenlandse carrosseriebouwers rammelen aan de poorten. Genoeg te doen derhalve."
Vorige maand werd een principeakkoord bereikt over de nieuwe cao voor het Carrosseriebedrijf, als onderdeel van de Metaal en Techniek. "De beheerste loonontwikkeling geeft bedrijven de mogelijkheid om te herstellen van de zware economische crisis van de afgelopen jaren", aldus CarrosserieNL "Om die reden is een langjarige cao afgesloten met structurele loonsverhogingen van 1,75 procent per 1 december 2015 en 1 juli 2016 en van 0,55 procent per 1 januari 2017." (bron: CarrosserieNL)