Poll AM: Autodealers moeten zich aanpassen aan oudere doelgroep

De poll op de website van Automobiel Management waarbij gesteld werd dat autodelen een kansrijke onderneming voor autofabrikanten is eindigde in een nipte voorsprong voor de ‘oneens’ stemmers.

Poll AM: Autodealers moeten zich aanpassen aan oudere doelgroep

Van de dik 1100 stemmers zegt 14% het oneens te zijn met de stelling. Zo’n 9% van de stemmers is het juist wél eens met de stelling dat autodelen een kansrijke onderneming is voor autofabrikanten. Maar liefst 77 (!) procent heeft geen mening over deze kwestie, een opvallend hoog percentage.

poll

 

 

 

De AM-redactie wijdt haar nieuwste stelling aan het onderwerp ‘oudere doelgroep’. Onderzoek van CBS heeft aangetoond dat het autobezit onder ouderen is toegenomen. Dit deel van de bevolking is welvarender, mobieler, wordt ouder en woont langer zelfstandig. Het hebben van een nieuwe auto is onder ouderen gebruikelijker dan bij andere leeftijdsgroepen.

Wat denkt u? Moeten autodealers zich aanpassen aan deze doelgroep die groter wordt? Moet de communicatie richting de klant op een andere manier, en via andere kanalen? Moeten autoverkopers worden getraind naar deze koopkrachtige groep mensen? Moeten de autoverkopers zelf zestig-plus zijn om tot betere verkoopresultaten te komen?

Laat uw stem horen en vul de poll in op de homepage van Automobiel Management website.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reacties

De bereikbaarheid van de oudere doelgroep is m.i. het beste via advertentie in regionale kranten(auto). De meeste van de ouderen hebben niets met internet of uitgebreide mobile telefoons.

Geplaatst door: R.K. op

Ik vraag me al tijden af wat de toegevoegde waarde is van de keuze “Geen mening” als antwoord op een duidelijke stelling. Deze heeft in de meeste gevallen de hoogste aantallen, waardoor het de indruk geeft dat elke stelling voor de meeste lezers irrelevant is.

Geplaatst door: P.V. op
Poll AM: Autodealers moeten zich aanpassen aan oudere doelgroep - Automobielmanagement.nl

Poll AM: Autodealers moeten zich aanpassen aan oudere doelgroep

De poll op de website van Automobiel Management waarbij gesteld werd dat autodelen een kansrijke onderneming voor autofabrikanten is eindigde in een nipte voorsprong voor de ‘oneens’ stemmers.

Poll AM: Autodealers moeten zich aanpassen aan oudere doelgroep

Van de dik 1100 stemmers zegt 14% het oneens te zijn met de stelling. Zo’n 9% van de stemmers is het juist wél eens met de stelling dat autodelen een kansrijke onderneming is voor autofabrikanten. Maar liefst 77 (!) procent heeft geen mening over deze kwestie, een opvallend hoog percentage.

poll

 

 

 

De AM-redactie wijdt haar nieuwste stelling aan het onderwerp ‘oudere doelgroep’. Onderzoek van CBS heeft aangetoond dat het autobezit onder ouderen is toegenomen. Dit deel van de bevolking is welvarender, mobieler, wordt ouder en woont langer zelfstandig. Het hebben van een nieuwe auto is onder ouderen gebruikelijker dan bij andere leeftijdsgroepen.

Wat denkt u? Moeten autodealers zich aanpassen aan deze doelgroep die groter wordt? Moet de communicatie richting de klant op een andere manier, en via andere kanalen? Moeten autoverkopers worden getraind naar deze koopkrachtige groep mensen? Moeten de autoverkopers zelf zestig-plus zijn om tot betere verkoopresultaten te komen?

Laat uw stem horen en vul de poll in op de homepage van Automobiel Management website.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reacties

De bereikbaarheid van de oudere doelgroep is m.i. het beste via advertentie in regionale kranten(auto). De meeste van de ouderen hebben niets met internet of uitgebreide mobile telefoons.

Geplaatst door: R.K. op

Ik vraag me al tijden af wat de toegevoegde waarde is van de keuze “Geen mening” als antwoord op een duidelijke stelling. Deze heeft in de meeste gevallen de hoogste aantallen, waardoor het de indruk geeft dat elke stelling voor de meeste lezers irrelevant is.

Geplaatst door: P.V. op