Dealers succesfactor bij omzetgroei VW bedrijfswagens

Volkswagen Commercial Vehicles heeft in de eerste zeven maanden van dit jaar wereldwijd 286.800 bestelwagens verkocht, dat is ruim vijf procent meer dan een jaar eerder. Bram Schot, de Nederlandse directeur sales en marketing, denkt dat ‘het uitstekende werk van het wereldwijde dealernetwerk daarbij een speciale rol speelt.’ Schot stelt verder tevreden te zijn over de goede prestaties. ‘’We willen onze klanten bedanken voor het vertrouwen dat ze blijven stellen in onze producten.”

West-Europa blijft verreweg de belangrijkste markt voor de bestelwagentak van Volkswagen. Van januari tot juli werden daar 196.600 wagens verkocht, een toename met ruim vier procent. 72.300 van die VW bestelauto’s vonden hun weg naar Duitse klanten.

Dubbele cijfers 

Het succes is verder vooral te danken aan Italië en Frankrijk waar een groei met dubbele cijfers werd gerealiseerd. In Groot-Brittannië, één van de belangrijker markten, daalde de afzet echter met iets meer dan twee procent.

In Oost-Europa doet VW bestelwagens het juist weer uitstekend met bijna 18 procent meer verkochte eenheden. De beste prestatie wereldwijd komt voor rekening van Mexico. Daar werd een weliswaar bescheiden aantal van 6.400 VW-bestelwagens verkocht, maar dat was wel de helft meer dan een jaar eerder. Verder kwam de groei in Azië/Pacific inclusief China uit op 14 procent naar 14.600 voertuigen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Dealers succesfactor bij omzetgroei VW bedrijfswagens - Automobielmanagement.nl

Dealers succesfactor bij omzetgroei VW bedrijfswagens

Volkswagen Commercial Vehicles heeft in de eerste zeven maanden van dit jaar wereldwijd 286.800 bestelwagens verkocht, dat is ruim vijf procent meer dan een jaar eerder. Bram Schot, de Nederlandse directeur sales en marketing, denkt dat ‘het uitstekende werk van het wereldwijde dealernetwerk daarbij een speciale rol speelt.’ Schot stelt verder tevreden te zijn over de goede prestaties. ‘’We willen onze klanten bedanken voor het vertrouwen dat ze blijven stellen in onze producten.”

West-Europa blijft verreweg de belangrijkste markt voor de bestelwagentak van Volkswagen. Van januari tot juli werden daar 196.600 wagens verkocht, een toename met ruim vier procent. 72.300 van die VW bestelauto’s vonden hun weg naar Duitse klanten.

Dubbele cijfers 

Het succes is verder vooral te danken aan Italië en Frankrijk waar een groei met dubbele cijfers werd gerealiseerd. In Groot-Brittannië, één van de belangrijker markten, daalde de afzet echter met iets meer dan twee procent.

In Oost-Europa doet VW bestelwagens het juist weer uitstekend met bijna 18 procent meer verkochte eenheden. De beste prestatie wereldwijd komt voor rekening van Mexico. Daar werd een weliswaar bescheiden aantal van 6.400 VW-bestelwagens verkocht, maar dat was wel de helft meer dan een jaar eerder. Verder kwam de groei in Azië/Pacific inclusief China uit op 14 procent naar 14.600 voertuigen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding