In het kader van een verdere integratie zal Opel Nederland B.V. (nu nog gehuisvest in Breda, zie foto) de reeds in Amsterdam gevestigde merken Peugeot, Citroën en DS Automobiles gaan vergezellen, als opmaat naar een organisatie waarbinnen de merken de markt weliswaar autonoom zullen blijven bedienen, maar waarbinnen ‘back office’ verdere synergieën zullen worden gecreëerd.

Op dit moment maken de Nederlandse merkorganisaties nog deel uit van de PSA Benelux-organisatie, die wordt aangestuurd door Stéphane Levi, CEO PSA Benelux. Na de fysieke samenvoeging zal de Benelux-organisatie transformeren naar een Nederlandse PSA-organisatie, waarbinnen de merken autonoom, vanuit de eigen, specifieke merkidentiteit zullen blijven opereren.

In 2018 noteerden de vier merken onder de PSA-vlag in Nederland met meer dan 100.000 geregistreerde voertuigen een gezamenlijk marktaandeel van 19,25% in de markt van personen- en lichte bedrijfswagens. In het laatstgenoemde segment realiseerden Peugeot, Citroën en Opel, met een gezamenlijk marktaandeel van 22,63%, op basis van groepsresultaat zelfs het marktleiderschap in Nederland.