Honderden uitzendbanen geschrapt bij DAF door productieverlaging

DAF Trucks gaat zijn productie voor de tweede keer in korte tijd verlagen. Dit betekent dat er honderden uitzendbanen verdwijnen bij de vrachtwagenbouwer. Reden van de productieverlaging is een dalende Europese marktvraag die ingegeven wordt door economische ontwikkelingen en de Brexit.

ING: Verkoop nieuwe trucks hoogtepunt voorbij

Dat schrijft Nieuwsblad Transport. DAF heeft zijn personeel dinsdag meegedeeld dat de productie omlaag moet. Onlangs werd al bekend dat de truckfabrikant het recordaantal van 254 per dag gaat verlagen naar 240. Nu komt daar een nieuwe verlaging bij, naar 225 voertuigen per dag.

350 banen

Dit betekent voor 350 uitzendkrachten dat ze niet kunnen blijven. De eerste productieverlaging betekende al dat 130 banen op de tocht kwamen te staan, in Eindhoven en de Belgische plaats Westerlo. Daar komen dus nog eens enkele honderden te verdwijnen banen bij.

Overigens benadrukt DAF dat de minder gunstige ontwikkelingen zich beperken tot Europa. In de VS gaat het volgens het bedrijf nog crescendo, wat vooral in het voordeel is van DAF-moederbedrijf Paccar.

Honderden uitzendbanen geschrapt bij DAF door productieverlaging - Automobielmanagement.nl

Honderden uitzendbanen geschrapt bij DAF door productieverlaging

DAF Trucks gaat zijn productie voor de tweede keer in korte tijd verlagen. Dit betekent dat er honderden uitzendbanen verdwijnen bij de vrachtwagenbouwer. Reden van de productieverlaging is een dalende Europese marktvraag die ingegeven wordt door economische ontwikkelingen en de Brexit.

ING: Verkoop nieuwe trucks hoogtepunt voorbij

Dat schrijft Nieuwsblad Transport. DAF heeft zijn personeel dinsdag meegedeeld dat de productie omlaag moet. Onlangs werd al bekend dat de truckfabrikant het recordaantal van 254 per dag gaat verlagen naar 240. Nu komt daar een nieuwe verlaging bij, naar 225 voertuigen per dag.

350 banen

Dit betekent voor 350 uitzendkrachten dat ze niet kunnen blijven. De eerste productieverlaging betekende al dat 130 banen op de tocht kwamen te staan, in Eindhoven en de Belgische plaats Westerlo. Daar komen dus nog eens enkele honderden te verdwijnen banen bij.

Overigens benadrukt DAF dat de minder gunstige ontwikkelingen zich beperken tot Europa. In de VS gaat het volgens het bedrijf nog crescendo, wat vooral in het voordeel is van DAF-moederbedrijf Paccar.