“In Nederland zijn we nagenoeg klaar. We zien nu groeimogelijkheden in Vlaamstalig België. Daar hebben we al twee dealergroepen gekocht met in totaal 22 vestigingen en driehonderd werknemers. In België is nog veel meer ruimte om uit te breiden. De Belgische markt is namelijk groter. In Nederland hebben we 17 miljoen mensen en verkopen we 428.000 auto’s. In België gaat het om 530.000 auto’s onder 11 miljoen inwoners,” zegt algemeen directeur Eric Berkhof in een interview met De Telegraaf ter gelegenheid van de 70e verjaardag van het bedrijf.

In Nederland ziet Van Mossel echter nog wel mogelijkheden op de markt voor vrachtwagens. “Dat is een hele nieuwe markt voor ons. Daar doen we nu nog niets in. Wij verwachten eind van dit jaar begin volgend jaar in deze markt een concrete stap te zetten”. Berkhof gaat ook in op de gevolgen van elektrische auto’s: “Die auto’s hebben veel minder onderhoud nodig, maar onderhoud aan banden, remblokken, aandrijvingen en schades blijft hetzelfde. Het verlies moeten we compenseren met groei elders, maar daar hebben we voldoende tijd voor.”

De directeur onthult tenslotte dat Van Mossel destijds een overnamebod heeft gedaan op Stern. Toentertijd is de naam van de belager van het beursgenoteerde Stern niet bekend gemaakt: “Wij wilden Stern vooral kopen vanwege SternLease. Dat onderdeel heeft Stern in maart afzonderlijk verkocht aan ALD. Wij zijn nu dus ook niet meer geïnteresseerd in het gehele bedrijf maar wel in delen van het bedrijf.”