Dreigende reorganisatie Apollo Vredestein

Het personeel van de in Enschede gevestigde bandenfabriek wordt aanstaande donderdagmiddag bij elkaar geroepen. De verwachting is dat er een grote reorganisatie aankomt waarbij ontslagen zullen vallen.

Dreigende reorganisatie Apollo Vredestein

Dat meldt Tubantia. Kort voor de personeelsbijeenkomst zal de ondernemingsraad van Apollo Vredestein de aangekondigde adviesaanvraag krijgen en worden de vakbonden ingelicht. Vooruitlopend op de verwachte boodschap heeft de ‘or’ bureau Berenschot al ingehuurd om ‘contra-expertise’ uit te voeren.

Dalende bandenproductie

De bandenproductie is vanaf oktober vorig jaar teruggeschroefd van 13.500 naar 11.500 autobanden per dag. Vijf jaar geleden waren dat nog 18.000 banden. Het bedrijf heeft onder meer last van dalende autoverkopen, en dan vooral van Duitse automerken in China. Buiten dat is de productie van de goedkopere banden verplaatst naar het in 2017 geopende zusterbedrijf in Hongarije.

Aantal ontslagen nog onbekend

Voor de 146 uitzendkrachten die er nu nog werken is er vanaf eind maart geen plek meer. De verwachting is dat ook voor het vaste personeel, nu nog zo’n 1.100 man, de klap groot zal zijn. Hoeveel ontslagen er vallen is nog niet bekend.

Dreigende reorganisatie Apollo Vredestein - Automobielmanagement.nl

Dreigende reorganisatie Apollo Vredestein

Het personeel van de in Enschede gevestigde bandenfabriek wordt aanstaande donderdagmiddag bij elkaar geroepen. De verwachting is dat er een grote reorganisatie aankomt waarbij ontslagen zullen vallen.

Dreigende reorganisatie Apollo Vredestein

Dat meldt Tubantia. Kort voor de personeelsbijeenkomst zal de ondernemingsraad van Apollo Vredestein de aangekondigde adviesaanvraag krijgen en worden de vakbonden ingelicht. Vooruitlopend op de verwachte boodschap heeft de ‘or’ bureau Berenschot al ingehuurd om ‘contra-expertise’ uit te voeren.

Dalende bandenproductie

De bandenproductie is vanaf oktober vorig jaar teruggeschroefd van 13.500 naar 11.500 autobanden per dag. Vijf jaar geleden waren dat nog 18.000 banden. Het bedrijf heeft onder meer last van dalende autoverkopen, en dan vooral van Duitse automerken in China. Buiten dat is de productie van de goedkopere banden verplaatst naar het in 2017 geopende zusterbedrijf in Hongarije.

Aantal ontslagen nog onbekend

Voor de 146 uitzendkrachten die er nu nog werken is er vanaf eind maart geen plek meer. De verwachting is dat ook voor het vaste personeel, nu nog zo’n 1.100 man, de klap groot zal zijn. Hoeveel ontslagen er vallen is nog niet bekend.