Zeeuw & Zeeuw heeft onder 40.000 particuliere klanten een enquête gehouden om antwoord te krijgen op de vraag hoe het gesteld is met de kennis op het gebied van deelmobiliteit. In totaal leverde de enquête ruim 2.500 respondenten op.

“In de media zijn er steeds meer publicaties over (elektrische) deelautoprojecten te vinden. Echter hebben wij nog steeds weinig tot geen informatie over de beleving van de particuliere klant met betrekking tot dit onderwerp”, aldus Jan Hofstede, CEO van Zeeuw & Zeeuw.

“Zeeuw & Zeeuw is onderdeel van de mobiliteitssector, deze sector is volop in transitie. Dat is precies de reden dat zij onderzoek verricht binnen de eigen klantenkring om zodoende producten en diensten nog beter aan te laten sluiten op toekomstige wensen en ontwikkelingen. Dit onderzoek brengt de kansen voor elektrische deelprojecten in beeld, de vraagzijde.”

Juist de overwegingen geven ruimte om elektrische deelauto’s goed in de markt te zetten. Aandacht voor milieu en de stijgende autokosten in relatie tot elektrische deelauto’s moet verder vorm gegeven worden. Daarbij moeten de klanten overtuigd worden van de flexibiliteit, prijs en diensten van elektrische deelauto’s.

De volledige enquête is beschikbaar via deze link.