Het bekendmaken van het importschap heeft veel positieve interesse gewekt bij Nederlandse automobielbedrijven, zegt de importeur. “Zowel bij individuele ondernemingen als dealerclusters. Wij hebben zelf nauwelijks hoeven werven maar reageren vooralsnog op aanmeldingen. Negentig procent van de huidige contacten heeft spontaan gereageerd. Wij verwachten begin volgend jaar Nederland redelijk dekkend te hebben. In de loop van 2006 zal de opbouw van het hele netwerk in Nederland zijn afgerond”, verwacht directeur Heymans. Isuzu Benelux ernaar streeft de netwerken voor de pick-up serie (Rodeo) en de N-serie bedrijfswagen zoveel mogelijk synchroon te laten lopen, maar er kunnen ook specifieke bedrijfswagen- en pick-up dealers zijn. Ron Visser is Isuzu sales manager in Nederland: “In zeventig procent van de gevallen zal het Isuzu dealerbedrijf beide productseries verkopen. Voor de N-serie zijn wij voor een partnerschap in gesprek met een landelijk opererend truckdealernetwerk.” Momenteel bestaat het leveringsprogramma van Isuzu uit de reeks pick-ups met drie carrosserievarianten en de serie lichte bedrijfswagens (N-serie). Dit segment zal in de toekomst steeds belangrijker worden en dus groeien, als de steden ertoe over zullen gaan de grotere vrachtwagens te weren uit de binnenstad, voorspelt Isuzu.