De resultaten komen tot stand via een van de circa tachtig Profile-vestigingen waar de benodigde meetapparatuur aanwezig is. Op afspraak komt een controleur enkele malen per jaar op het bedrijf om de vloot door te nemen. Per band meet hij op drie punten de spanning. Het resultaat gaat draadloos naar een PDA en wordt aansluitend opgenomen in een database. Via een inlogcode kan de Tymacon-klant zijn gegevens dan direct online raadplegen. Volgens Tymacon kleven er diverse voordelen aan deze methode. De digitale in plaats van handmatige meting zou aanzienlijke tijdwinst opleveren. Ook de resultaten zouden nauwkeuriger zijn. Al met al kan de klant onnodige slijtage en brandstofkosten sneller en gerichter aanpakken. De systematiek is vooral voor de (zware) transportsector ontwikkeld, maar is ook toepasbaar voor de bestel- en personenwagenmarkt. Aan de klanten vraagt Tymacon een “kleine bijdrage”, zegt manager René van Maasakkers. Over het exacte bedrag wil hij geen details verstrekken, “maar het is verwaarloosbaar ten opzichte van de verkregen informatie”.