Commercieel directeur Alexander Prinssen (zie foto) is trots op deze prijs ‘uit de markt’. Bovendien kan hij de kritiek nu pareren als zouden leasemaatschappijen niets aan innovatie doen. De prijs komt volgens Prinssen ‘uit de markt’ omdat de juryleden veelal klanten zijn van leasemaatschappijen, zoals wagenparkbeheerders. De prijs zal ook helpen om het programma Green & Safe Solutions succesvol uit te rollen. De leasemaatschappij uit Den Bosch wil met het berijdersprogramma het rijgedrag van leaserijders beïnvloeden. Die worden beoordeeld op brandstofverbruik, niet verhaalbare schades, bekeuringen en banden- en remblokslijtage. Maar het moet verder gaan dan slechts rapporteren; GE koppelt namelijk acties aan haar bevindingen. Die acties kunnen variëren van een bloemetje voor een ‘groen’ scorende rijder tot een praktische rijopleiding voor bestuurders die de gestelde normen overschrijden. Vorig jaar won ook al een berijdersbeinvloedingsprogramma de innovatieprijs, van Athlon. Overige genomineerden van dit jaar waren: Poolmanager van LeaseTrader en EziFuel.