In twee maanden tijd zijn er dit jaar 31.883 nieuw lease-auto’s afgeleverd, ruim vijfhonderd (+1,9 procent) méér dan in dezelfde periode in het voorgaande jaar. Veel merken doen het dit jaar goed in de leasemarkt. Peugeot klimt – door vijf procent volumetoename – zelfs naar de tweede plaats in de leaserangorde. De nummers één (Volkswagen) en drie (Opel) moeten echter fiks verlies incasseren, deze merken gingen respectievelijk veertien en twintig procent achteruit. Andere grote verliezers zijn Renault (-8 procent), Mercedes-Benz (-22 procent) en Saab (-10 procent). De grootste stappen voorwaarts bij de leaserijders worden gemaakt door Hyundai (+ 105 procent) en Alfa Romeo (+70 procent). Particulieren kregen in februari precies evenveel nieuwe auto’s afgeleverd als in 2006, zodat dit segment nu over twee maanden gezien op een schamel plusje van +0,6 procent staat. Toyota voert – mede dankzij een particuliere volumegroei van 24 procent – de lijst aan. Opel en Peugeot doen het ook erg goed en klimmen naar respectievelijk zilver en brons. Volkswagen zakt door een verkoopdaling van twintig procent naar de vijfde plaats. Populairder bij de particulier zijn – naast de topdriemerken – met name ook Fiat (+39 procent) en Daihatsu (+68 procent).