In de merkenrangorde doet vooral de topdrie het goed. Koploper Toyota leverde dit jaar al ruim 12 procent meer auto’s aan particulieren af, nummer twee Opel plust miniem (+0,3 procent), nummer drie, Peugeot, maakt de grootste stap voorwaarts met een plus van 17 procent. Groot verlies in dit koperssegment is er voor Volkswagen dat maar liefst 30 procent achteruit boerde. De leaseafleveringen ontwikkelden zich in april aanmerkelijk bescheidener: +1,8 procent. In dit segment moet koploper Volkswagen een fors verlies incasseren (-16 procent). Renault klimt door haar met bijna 6 procent toegenomen leaseverkopen naar de tweede plaats. Daarentegen doen de nummers drie (Peugeot, -4 procent) en vier (Opel, -17 procent) slechte zaken. Bij de grotere premiummerken doet alleen Volvo het beter in leasing (+19 procent); Audi (-2 procent), BMW (-16 procent) en Mercedes-Benz (-26 procent) pakken verlies.