Citroën en Nissan, die twee jaar geleden door de onzekere fiscale toekomst van grijskentekenauto’s verstek lieten gaan, doen dit jaar weer mee. Vrijwel alle merken tonen volop noviteiten en primeurs, zegt de organisatie die de beurs ‘stevig gaat ondersteunen’ door een specifieke communicatiecampagne, met name richting het mkb. “We zijn een traject ingegaan van direct marketing en daarnaast maken we het standhouders dit jaar gemakkelijker om grote groepen gasten op hun stand uit te nodigen. Vooral voor diegene die veel met het mkb te maken hebben, is dat belangrijk’’, aldus product manager Fernand Molenschot. De grote nieuwkomer in het segment is LDV die op een stand van zeshonderd vierkante meter de nieuwe Maxus zijn Europese primeur zal laten beleven. LDV is een onderdeel van GAZ International. LDV beschouwt de beurs ‘zeker ook’ als een platform om auto’s te verkopen. Tijdens de BedrijfsautoRAI (oftewel TERTS 2007) worden de winnaars van de International Truck of the Year (TOY), de International Van of the Year (VOY) en de European Road Transport Innovation Award bekend gemaakt. De beurs wordt gehouden van vrijdag 26 oktober tot en met zaterdag 3 november.