Daarmee is de verwachting van branchevereniging VNA (Vereniging van Nederlandse Autoleasebedrijven) verre overtroffen; de VNA ging voor 2007 uit van 140.800 nieuwe leaseauto-inzetten. In totaal omvat het Nederlandse leaseautopark nu 556 duizend voertuigen; daarmee is binnen het nationale wagenpark van 7,6 miljoen personenauto’s één op iedere veertien auto’s een leasebak. Volkswagen mag zich – ondanks een afzetdaling van vijf procent – ook in 2007 het populairste leasemerk noemen. De Duitsers staan met de Passat op twee en met de Golf op vier in het rijtje van meest gekozen leaseauto’s. Maar de eertijds zo ongenaakbare positie van VW in de leasemarkt staat onder druk. Met name Opel doet het erg goed. Door een leaseafzettoename van 35 procent verstevigde het merk zijn tweede plaats in dit segment. De nieuwe Corsa slaat prima aan ‘in de lease’ (elfde plek). Maar het is vooral de Astra die verrast, door in 2007 uit te groeien tot leaseauto nummer één. Zie voor meer cijfers op www.aumacon.nl