Het bedrijf claimt ‘de toename van veertig procent’ van het aantal bezoeken op de website van LeaseTrader en de snelheid waarmee aangeboden leasecontracten een nieuwe eigenaar krijgen. Vanaf 9 maart is LeaseTrader een radiocampagne gestart op 100%NL om de optie occasionlease bij het mkb verder onder de aandacht te brengen. Dit leidt tot 2,5 duizend bezoeken per dag, zegt directeur Philippo.
Het aanbod van leaseauto’s groeide de afgelopen vijf maanden fors. Directeur Philippo van LeaseTrader: "Het gemiddelde aanbod van occasionleasecontracten op de website is meer dan verdubbeld van 270 naar 650. Wekelijks komen er nieuwe leasemaatschappijen bij en breiden bestaande klanten hun aanbod verder uit. Als marktplaats van leasecontracten is het van belang vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Vooral de mkb-ers waren nog onvoldoende op de hoogte van de kostenbesparende optie occasionlease. Via een grootschalige radiocampagne leek het ons een goede oplossing om hierin verandering te brengen." De campagne op 100%NL loopt tot begin april en vormt de aftrap van een grootschalige radiocampagne van LeaseTrader.
LeaseTrader is een onafhankelijke marktplaats op internet waar occasionleasecontracten worden aangeboden. Het zijn lopende leasecontracten van leasemaatschappijen en hun klanten maar ook jonge occasions die door dealers als leaseauto worden ingezet. Verder zijn er acties van leasemaatschappijen te vinden, nieuws en informatie over autoleasing en kunnen bedrijven hier offertes bij meerdere leasemaatschappijen tegelijk aanvragen.

Zie ook: Leasemarkt in 2008 met 5,8 procent gegroeid, zegt VNA