Duitse autobanken plussen door particulieren

Over het eerste halve jaar van 2009 melden de Duitse autobanken een plus van vijftien procent ten opzichte van vorig jaar. Zij profiteerden vooral van de Duitse slooppremie: veel particulieren die hun oude barrel inruilden kochten een nieuwe – op afbetaling.

Deze particulieren zorgden dan ook voor de grootste groei in financieringsaanvragen: ruim 34 procent meer vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. In totaal financierden het eerste halve jaar de captive banken 704 duizend nieuwe auto’s tegen een waarde van 13,6 miljard euro. Volgens het overkoepelende AKA is dit succes mede te danken aan de vele aanbiedingen van banken in combinatie met de slooppremie. Ofwel: er werd flink gestunt met rentetarieven. "Daardoor hebben de banken veel particulieren binnengekregen die voor het eerst een autolening afsloten", aldus AKA-woordvoerder Klaus Bentz.
Anders is het met de zakelijke leningen zoals leasing: daar daalde het aantal contracten met zes procent. Hoewel dit percentage aanmerkelijk beter is dan het marktgemiddelde: leasing en overige zakelijke financieringen daalde in Duitsland met 24,6 procent. Over de rest van het jaar zijn de autobanken voorzichtig positief. Alleen over 2010 verwachten de autobanken duidelijk minder klanten. "Het effect van de slooppremie is dan in zijn geheel weggeëbd en een snelle economische opleving is niet te verwachten", aldus Bentz.
AKA vertegenwoordigt zo’n beetje alle grote autobanken zoals Banque PSA Finance, BMW Financial Services, FGA Bank Germany, Ford Bank, GMAC Bank, Honda Bank, Mercedes-Benz Bank, MKG Bank, RCI Banque, Toyota Financial Services, Volkswagen Financial Services en Volvo Auto Bank.

 

 

Duitse autobanken plussen door particulieren - Automobielmanagement.nl

Duitse autobanken plussen door particulieren

Over het eerste halve jaar van 2009 melden de Duitse autobanken een plus van vijftien procent ten opzichte van vorig jaar. Zij profiteerden vooral van de Duitse slooppremie: veel particulieren die hun oude barrel inruilden kochten een nieuwe – op afbetaling.

Deze particulieren zorgden dan ook voor de grootste groei in financieringsaanvragen: ruim 34 procent meer vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. In totaal financierden het eerste halve jaar de captive banken 704 duizend nieuwe auto’s tegen een waarde van 13,6 miljard euro. Volgens het overkoepelende AKA is dit succes mede te danken aan de vele aanbiedingen van banken in combinatie met de slooppremie. Ofwel: er werd flink gestunt met rentetarieven. "Daardoor hebben de banken veel particulieren binnengekregen die voor het eerst een autolening afsloten", aldus AKA-woordvoerder Klaus Bentz.
Anders is het met de zakelijke leningen zoals leasing: daar daalde het aantal contracten met zes procent. Hoewel dit percentage aanmerkelijk beter is dan het marktgemiddelde: leasing en overige zakelijke financieringen daalde in Duitsland met 24,6 procent. Over de rest van het jaar zijn de autobanken voorzichtig positief. Alleen over 2010 verwachten de autobanken duidelijk minder klanten. "Het effect van de slooppremie is dan in zijn geheel weggeëbd en een snelle economische opleving is niet te verwachten", aldus Bentz.
AKA vertegenwoordigt zo’n beetje alle grote autobanken zoals Banque PSA Finance, BMW Financial Services, FGA Bank Germany, Ford Bank, GMAC Bank, Honda Bank, Mercedes-Benz Bank, MKG Bank, RCI Banque, Toyota Financial Services, Volkswagen Financial Services en Volvo Auto Bank.