Die 1,2 miljoen rijders zouden zich laten kaalplukken met regels en steeds hogere belastingen, aldus de vereniging. De monteur, de vertegenwoordiger, de zzp’er. Ongeorganiseerd als ze zijn, vormen ze de perfecte melkkoe. Maar niet langer, zo stelt voorzitter Martin Huisman van de nieuwe belangenorganisatie in De Telegraaf. ‘Wist je dat we sinds 2008 alweer ruim 314 miljoen euro aan extra belastingen betaalden voor privégebruik van de auto van de zaak? In Europa zijn we kampioen belasting betalen op dit gebied. De overheid heeft voor een grote groep gewoonweg de belastingen verhoogd, gemiddeld netto vierhonderd euro per jaar extra per huishouden’, weet Huisman. Hij beweert dat voor vrijwel elke verkeersdeelnemer wel een organisatie bestaat maar voor de zakelijk rijder kwam nog niemand op. ‘Er komen weer megabezuinigingen aan. Reken maar dat de pijlen weer op de zakelijk rijder worden gericht. Maar wij gaan dat stoppen. Iedereen kan gratis lid worden. We mikken op tienduizenden leden.’ Overigens gaat de vereniging voor sommige services wel een kleine bijdrage aan zijn leden vragen

 

Voorzitter Huisman verzekert dat het niet om een hobbyproject of rebellenclubje gaat. De bestuursleden zijn bekend in de sector. Martin Huisman was secretaris bij de NDA, en ook voormalig Bovag- en VNA-woordvoerder Mark van Dansik is bestuurslid. Daarnaast bevat het bestuur een fiscalist en een hoofdagent van politie. ‘We gaan lobbyen in Den Haag maar we bieden ook service’, zo legt Huisman uit. Die service zou bestaat uit onder meer een gratis rekenhulp waarmee iedereen kan uitrekenen wat de extra belastingen kosten. Ook kan er de autoregeling van de werkgever mee worden doorgelicht. Want niet alleen de overheid, maar ook de werkgevers kunnen volgens Huisman hun borst nat maken. (Telegraaf/Bizz)

 

.