Belgen dumpen auto van de zaak

Veel Belgische zakenrijders proberen van hun dure auto-van-de-zaak af te komen om de nieuwe belasting te vermijden. Het aanbod aan tweedehands zakenauto’s ligt dit voorjaar daardoor een kwart hoger dan een jaar eerder.

Ook de prijzen staan onder druk, hoewel die prijsdaling met gemiddeld acht procent voor veel modellen nog binnen de perken lijkt te blijven.

Dat meldt de grootste Belgische autosite AutoScout24.be, een dochterbedrijf van Deutsche Telecom. "Een luxe auto als auto van de zaak is onbetaalbaar geworden", zegt Vincent Hancart, managing director van AutoScout24.be. Bij de duurste modellen, zoals een Audi Q7 of Range Rover, is het aanbod in sommige gevallen 35 procent groter en liggen de prijzen als gevolg daarvan wel elf procent lager. Zo niet bij de Porsche 911:  hier wordt een kwart meer van aangeboden maar er is niet of nauwelijks sprake van een lagere vraagprijs.

Volgens Hancart zal de trend zich de komende tijd voortzetten omdat veel bedrijven werken met meerjarige leasecontracten voor hun zakenauto’s.

Belgen dumpen auto van de zaak - Automobielmanagement.nl

Belgen dumpen auto van de zaak

Veel Belgische zakenrijders proberen van hun dure auto-van-de-zaak af te komen om de nieuwe belasting te vermijden. Het aanbod aan tweedehands zakenauto’s ligt dit voorjaar daardoor een kwart hoger dan een jaar eerder.

Ook de prijzen staan onder druk, hoewel die prijsdaling met gemiddeld acht procent voor veel modellen nog binnen de perken lijkt te blijven.

Dat meldt de grootste Belgische autosite AutoScout24.be, een dochterbedrijf van Deutsche Telecom. "Een luxe auto als auto van de zaak is onbetaalbaar geworden", zegt Vincent Hancart, managing director van AutoScout24.be. Bij de duurste modellen, zoals een Audi Q7 of Range Rover, is het aanbod in sommige gevallen 35 procent groter en liggen de prijzen als gevolg daarvan wel elf procent lager. Zo niet bij de Porsche 911:  hier wordt een kwart meer van aangeboden maar er is niet of nauwelijks sprake van een lagere vraagprijs.

Volgens Hancart zal de trend zich de komende tijd voortzetten omdat veel bedrijven werken met meerjarige leasecontracten voor hun zakenauto’s.