Fleet Expo ‘legt fundament voor editie 2014′

Gezien de 38 exposanten en 661 bezoekers (18% meer dan vorig jaar) die gisteren hun opwachting maakten, zegt Fleet Expo het fundament voor een volgende editie van 2014 te hebben verstevigd.

Beursmanager Roelant Groen van Amsterdam RAI zegt tevreden te zijn – en misschien ook wel opgelucht. Want na het afblazen van de AutoRAI groeide bij menigeen het vermoeden dat ook de negende editie van Fleet Expo zou sneuvelen. Het congres was juist verplaatst naar april om een een-tweetje te kunnen maken met de AutoRAI. Plots stond de beurs alleen (en erg dicht tegen de datum aan van Heliview’s Fleetmanagement, op 30 mei).

Toch wist Expo gisteren driekwart van de zaal te vullen. Het aanpalende congres ‘Project M – het mobiliteitsbudget; haalbaar of onbetaalbaar?’ trok ruim 250 bezoekers. Door middel van stemkastjes konden ze voortdurend hun mening geven over een reeks stellingen. Zo bleek dat een definitieve en brede doorbraak van het mobiliteitsbudget, als alternatief voor de leaseauto, nog even op zich laat wachten. Momenteel is zo’n twintig procent van de bedrijven er actief mee. De komende jaren zal dat percentage groeien, mits enkele hordes worden genomen. Vooral de onzekerheid over de kosteneffecten zorgt nu nog voor terughoudendheid bij fleetmanagers. Ook de effecten van fiscale regelgeving zijn voor veel betrokkenen nog te onzeker, leerde de peiling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Toch jammer dat de 250 toehoorders niet werden geïnformeerd over de “do’s en dont’s” van het mobiliteitsbudget. Te gemakkelijk wordt het leaseauto budget (normbedrag) gebruikt als bedrag voor een mobiliteitsbudget, terwijl de basis te allen tijde de reisbehoefte in kilometers moet zijn. En daar wordt door leasemijen niet en andere wagenparkbeheerders ook niet de aandacht aan gegeven die nodig is; de ervaringen met het mobiliteitsbudget zijn dan ook meestal niet gunstig tot uiterst bedroevend. Tijd voor een andere aanpak, want de idee van een mob budget is wel degelijk de moeite waard.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Fleet Expo ‘legt fundament voor editie 2014′ - Automobielmanagement.nl

Fleet Expo ‘legt fundament voor editie 2014′

Gezien de 38 exposanten en 661 bezoekers (18% meer dan vorig jaar) die gisteren hun opwachting maakten, zegt Fleet Expo het fundament voor een volgende editie van 2014 te hebben verstevigd.

Beursmanager Roelant Groen van Amsterdam RAI zegt tevreden te zijn – en misschien ook wel opgelucht. Want na het afblazen van de AutoRAI groeide bij menigeen het vermoeden dat ook de negende editie van Fleet Expo zou sneuvelen. Het congres was juist verplaatst naar april om een een-tweetje te kunnen maken met de AutoRAI. Plots stond de beurs alleen (en erg dicht tegen de datum aan van Heliview’s Fleetmanagement, op 30 mei).

Toch wist Expo gisteren driekwart van de zaal te vullen. Het aanpalende congres ‘Project M – het mobiliteitsbudget; haalbaar of onbetaalbaar?’ trok ruim 250 bezoekers. Door middel van stemkastjes konden ze voortdurend hun mening geven over een reeks stellingen. Zo bleek dat een definitieve en brede doorbraak van het mobiliteitsbudget, als alternatief voor de leaseauto, nog even op zich laat wachten. Momenteel is zo’n twintig procent van de bedrijven er actief mee. De komende jaren zal dat percentage groeien, mits enkele hordes worden genomen. Vooral de onzekerheid over de kosteneffecten zorgt nu nog voor terughoudendheid bij fleetmanagers. Ook de effecten van fiscale regelgeving zijn voor veel betrokkenen nog te onzeker, leerde de peiling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Toch jammer dat de 250 toehoorders niet werden geïnformeerd over de “do’s en dont’s” van het mobiliteitsbudget. Te gemakkelijk wordt het leaseauto budget (normbedrag) gebruikt als bedrag voor een mobiliteitsbudget, terwijl de basis te allen tijde de reisbehoefte in kilometers moet zijn. En daar wordt door leasemijen niet en andere wagenparkbeheerders ook niet de aandacht aan gegeven die nodig is; de ervaringen met het mobiliteitsbudget zijn dan ook meestal niet gunstig tot uiterst bedroevend. Tijd voor een andere aanpak, want de idee van een mob budget is wel degelijk de moeite waard.

Geplaatst door: Roel Hindriks op