AlphaElectric: BMW stimuleert ev in wagenparken

BMW gaat zich meer inspannen om elektrische auto’s in wagenparken van bedrijven te krijgen. Dochterbedrijf Alphabet International komt nu met AlphaElectric.

Alphabet-baas Marco Lessacher vindt dat elke vloot in potentie plek heeft voor elektrische auto’s. Bijvoorbeels in de service, om zaken te bezorgen in steden of als pool-auto’s.

Aangezien grofweg de helft van BMW’s verkopen in Europa uit de zakelijke markt komt, is de ontwikkeling hier essentieel als het merk meer ev’s wil verkopen. Lessacher stelt dat mensen via ev’s in zakelijke wagenparken op eenvoudige wijze kunnen kennismaken met elektrische auto’s – zonder dat ze er meteen een moeten kopen. Alphabet biedt niet alleen een auto aan maar ook een pakket inclusief service, oplaadmogelijkheid en andere diensten. AlphaElectric bestaat uit drie stappen: allereerst analyseert Alphabet het mobiliteitsprofiel van de bedrijven, om te beslissen wat voor ev’s men nodig heeft. Dan bekijkt men welke oplaadmogelijkheden de meest passende zijn en ten derde wordt een afspraak gemaakt over een bepaald pakket en neemt Alphabet de installatie en de administratie ter hand. Ook een traditionele auto voor lange afstanden kan een onderdeel van de deal zijn.

BMW brengt later dit jaar de elektrische i3 op de markt. De autofabrikant vergrootte in 2011 zijn aandeel in multimerk-activiteiten in fleetmanagement en leasing substantieel. Het nam toen voor een bedrag van zevenhonderd miljoen euro het Nederlandse ING Car Lease over. Alphabet zegt meer dan een half miljoen auto’s onder contract te hebben, in negentien landen. Daarmee behoort het tot de grotere partijen.

Meer over BMW en elektrische auto’s in Automobiel Management 6 van 19 april.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

In heel veel wagenparken is ook naar mijn idee plaats voor een (beperkt) aantal EV’s. het gaat dan met name om auto’s die steeds voor relatief korte tijd en een beperkt aantal kilometers gebruikt (moeten) worden. Om voor dit soort voertuigen dan te kiezen voor een één-merk benadering lijkt me niet slim en zeker niet als niet duidelijk is of de infrastructuur (laadpaal) voor meerdere merken EV’s geschikt is.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
AlphaElectric: BMW stimuleert ev in wagenparken - Automobielmanagement.nl

AlphaElectric: BMW stimuleert ev in wagenparken

BMW gaat zich meer inspannen om elektrische auto’s in wagenparken van bedrijven te krijgen. Dochterbedrijf Alphabet International komt nu met AlphaElectric.

Alphabet-baas Marco Lessacher vindt dat elke vloot in potentie plek heeft voor elektrische auto’s. Bijvoorbeels in de service, om zaken te bezorgen in steden of als pool-auto’s.

Aangezien grofweg de helft van BMW’s verkopen in Europa uit de zakelijke markt komt, is de ontwikkeling hier essentieel als het merk meer ev’s wil verkopen. Lessacher stelt dat mensen via ev’s in zakelijke wagenparken op eenvoudige wijze kunnen kennismaken met elektrische auto’s – zonder dat ze er meteen een moeten kopen. Alphabet biedt niet alleen een auto aan maar ook een pakket inclusief service, oplaadmogelijkheid en andere diensten. AlphaElectric bestaat uit drie stappen: allereerst analyseert Alphabet het mobiliteitsprofiel van de bedrijven, om te beslissen wat voor ev’s men nodig heeft. Dan bekijkt men welke oplaadmogelijkheden de meest passende zijn en ten derde wordt een afspraak gemaakt over een bepaald pakket en neemt Alphabet de installatie en de administratie ter hand. Ook een traditionele auto voor lange afstanden kan een onderdeel van de deal zijn.

BMW brengt later dit jaar de elektrische i3 op de markt. De autofabrikant vergrootte in 2011 zijn aandeel in multimerk-activiteiten in fleetmanagement en leasing substantieel. Het nam toen voor een bedrag van zevenhonderd miljoen euro het Nederlandse ING Car Lease over. Alphabet zegt meer dan een half miljoen auto’s onder contract te hebben, in negentien landen. Daarmee behoort het tot de grotere partijen.

Meer over BMW en elektrische auto’s in Automobiel Management 6 van 19 april.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

In heel veel wagenparken is ook naar mijn idee plaats voor een (beperkt) aantal EV’s. het gaat dan met name om auto’s die steeds voor relatief korte tijd en een beperkt aantal kilometers gebruikt (moeten) worden. Om voor dit soort voertuigen dan te kiezen voor een één-merk benadering lijkt me niet slim en zeker niet als niet duidelijk is of de infrastructuur (laadpaal) voor meerdere merken EV’s geschikt is.

Geplaatst door: Roel Hindriks op