LeasePlan doet zelf al jaren continu kwalitatief onderzoek naar de tevredenheid van klanten en leaserijders. Het onderzoek van autolease.tevreden.nl moet (nog) meer inzicht geven in de ervaringen van de berijders en de mogelijkheid om die te vergelijken met de concurrentie.
Op basis van de resultaten zal LeasePlan, waar nodig, verbeteringen in de dienstverlening doorvoeren. Ook kunnen reacties van leaserijders individueel opgevolgd worden om zo eventuele ontevredenheid op te lossen. Erik Staat, marketing directeur LeasePlan Nederland: "Om de hoogste kwaliteit te bieden aan onze berijders doen wij veel onderzoek. Daarnaast vragen wij actief feedback op onze websites, in Mijn LeasePlan en in onze app. En hoe kun je je kwaliteit beter optimaliseren dan door je berijders naar hun ervaringen te vragen?"
ZEER benieuwd hoe men dat gaat doen ?????
Autolease.tevreden.nl kan door leasemaatschappijen actief gebruikt worden om de klantervaringen in kaart te brengen en de kwaliteit van hun dienstverlening te verbeteren.
Deelnemende leasemaatschappijen kunnen leaserijders (en wagenparkbeheerders) per e-mail uitnodigen voor het onderzoek en krijgen uitgebreide rapportages en verbeteradviezen. De scores kunnen zij op verschillenden manieren communiceren (bijvoorbeeld het publiceren van rapportcijfers en reviews gegeven door berijders).
De tevredenheid van klanten en goede beoordelingen hebben leasemaatschappijen zelf in de hand. Door structureel tevredenheidsonderzoek uit te voeren onder hun klanten, kunnen ze inspelen op de klantwensen en de organisatie klantbericht verbeteren. Hierdoor krijgen ze meer en meer tevreden klanten.
(voor een onderzoeksverantwoording bezoek ook het platform autolease.tevreden.nl)