"Op dit moment zijn bedrijven bij de remarketing van hun gebruikte auto’s vaak aangewezen op verschillende toeleveranciers. Die werken allemaal met verschillende systemen en processen, wat veel extra tijd en kosten met zich meebrengt", zegt directeur Wierd Meijering van de AVN Group, waar Autoveiling Nederland onder valt.

Volgens Meijering kunnen bedrijven door het gehele remarketingproces zelf van A tot Z te beheren het rendement op hun occasions tot wel driehonderd euro per auto te verbeteren. "Door op elk gewenst moment goed inzicht te hebben in het proces kun je als bedrijf sneller schakelen en betere beslissingen nemen, bijvoorbeeld wat het beste verkoopkanaal voor een bepaalde auto is, of welke kosten aan wie moeten worden gefactureerd."

Het Enterprise Resource Planning systeem van Autoveiling Nederland bundelt zaken als inspecteren, schadecalculatie, inruilen, verkopen, factureren en rapporteren. Het wordt voor elk bedrijf afzonderlijk ingericht in de look and feel die de klant wenst. Zo zijn Autoveiling.nl en theCarAuction.eu uitgebreid met een door de gebruiker zelf in te richten dashboard. Daarnaast is de mobiele toegang van alles sites verder verbeterd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding