Toyota profiteert van magere tijden

Uit de nieuwste cijfers van de RDC Automotive Market Monitor blijkt dat van de toptien-spelers in de leasemarkt Toyota het enige merk is dat ten opzichte van het afgelopen jaar groeit qua leaseregistraties op naam van leasemaatschappijen, namelijk met 26 procent.

Directeur Pieter van der Velden van Louwman & Parqui: "Wij zien duidelijk dat zowel het bedrijfsleven als de leaserijder scherper calculeren. Total cost of ownership en bedrijfszekerheid staan nu hoog op de agenda en daardoor maakt Toyota met de Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius en Prius Wagon een sprong vooruit. En dan verwachten we volgende maand ook nog de Auris Hybrid Touring Sports, de meest royale stationwagon met veertien procent bijtelling." Eén van de vooroordelen die inmiddels verdwijnt, is dat diesel voor veel-rijders goedkoper is dan hybride-rijden. Van der Velden: "We kunnen keihard aantonen dat het omslagpunt van diesel ten opzichte van benzine-hybride in het c- en d-segment boven de honderdduizend kilometer ligt. Door de economische tegenwind is het zakenleven nu ontvankelijk voor die boodschap."

Afgelopen voorjaar lanceerde Toyota de campagne ‘Auto voor de Zaak’. Op een speciale site kunnen ondernemers en fleetowners zelf uitrekenen wat hybride rijden hen oplevert.

Toyota profiteert van magere tijden - Automobielmanagement.nl

Toyota profiteert van magere tijden

Uit de nieuwste cijfers van de RDC Automotive Market Monitor blijkt dat van de toptien-spelers in de leasemarkt Toyota het enige merk is dat ten opzichte van het afgelopen jaar groeit qua leaseregistraties op naam van leasemaatschappijen, namelijk met 26 procent.

Directeur Pieter van der Velden van Louwman & Parqui: "Wij zien duidelijk dat zowel het bedrijfsleven als de leaserijder scherper calculeren. Total cost of ownership en bedrijfszekerheid staan nu hoog op de agenda en daardoor maakt Toyota met de Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius en Prius Wagon een sprong vooruit. En dan verwachten we volgende maand ook nog de Auris Hybrid Touring Sports, de meest royale stationwagon met veertien procent bijtelling." Eén van de vooroordelen die inmiddels verdwijnt, is dat diesel voor veel-rijders goedkoper is dan hybride-rijden. Van der Velden: "We kunnen keihard aantonen dat het omslagpunt van diesel ten opzichte van benzine-hybride in het c- en d-segment boven de honderdduizend kilometer ligt. Door de economische tegenwind is het zakenleven nu ontvankelijk voor die boodschap."

Afgelopen voorjaar lanceerde Toyota de campagne ‘Auto voor de Zaak’. Op een speciale site kunnen ondernemers en fleetowners zelf uitrekenen wat hybride rijden hen oplevert.