Met dit resultaat toont ALD Automotive aan dat het digitale verkoopkanaal steeds belangrijker wordt bij gebruikte leaseauto’s. Het remarketing platform wordt vaak gebruikt door de autohandelaren, mede door de transparante, internationale bundeling van het aanbod. Gesterkt door dit online succes zal de leasemaatschappij eind december 2013 twee applicaties speciaal voor Apple en Android smartphone introduceren om de klanten nog beter te kunnen bedienen. Het platform beschikt al over een mobiele website. ALD carmarket is momenteel actief in 22 landen, namelijk Brazilië, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, India, Italië, Kroatië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië en Turkije..
Geleidelijk implementeert ALD Automotive het online platform in de 37 landen waar het bedrijf actief is. Voor de online verkoop van deze leaseoccasions heeft ALD Automotive een ambitieuze doelstelling: in 2015 wil de leasemaatschappij wereldwijd 75 procent van zijn leasevoertuigen die terugkomen uit de vloot via de diverse kanalen van ALD carmarket verkopen.