ALD Automotive één miljoen auto’s wereldwijd

Leasemaatschappij ALD Automotive heeft de mijlpaal van een miljoen voertuigen wereldwijd bereikt. Met deze vloot is ALD een van de grootste spelers op de internationale leasemarkt: tweede in Europa en derde wereldwijd.

De vlootgroei van ALD Automotive bedroeg vorig jaar 5,6 procent. Een groei die voornamelijk werd gedragen door de zeven meest volwassen leasemarkten (Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië, Engeland en Nederland). Daarnaast hebben de opkomende markten zoals Algerije, Brazilië, China, India, Mexico, Marokko en Turkije de vloot verder doen toenemen met een gemiddelde groei van dertig procent in 2013. De sterkste groeilanden zijn Mexico (+67%), Brazilië (+43%) en China (+33%).
Het aandeel van de Nederlandse vestiging is mede te danken aan de zogenaamde white label-partnerships die ALD Automotive heeft met een aantal automerken, waarvoor het de leaseactiviteiten verzorgt. Daarnaast is het aanbieden van innovatieve mobiliteitsoplossingen-op-maat en de groei in vraag naar elektrische en hybride auto’s op de Nederlandse markt een stimulator geweest voor de groei van ALD Automotive.

 

 

ALD Automotive één miljoen auto’s wereldwijd - Automobielmanagement.nl

ALD Automotive één miljoen auto’s wereldwijd

Leasemaatschappij ALD Automotive heeft de mijlpaal van een miljoen voertuigen wereldwijd bereikt. Met deze vloot is ALD een van de grootste spelers op de internationale leasemarkt: tweede in Europa en derde wereldwijd.

De vlootgroei van ALD Automotive bedroeg vorig jaar 5,6 procent. Een groei die voornamelijk werd gedragen door de zeven meest volwassen leasemarkten (Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië, Engeland en Nederland). Daarnaast hebben de opkomende markten zoals Algerije, Brazilië, China, India, Mexico, Marokko en Turkije de vloot verder doen toenemen met een gemiddelde groei van dertig procent in 2013. De sterkste groeilanden zijn Mexico (+67%), Brazilië (+43%) en China (+33%).
Het aandeel van de Nederlandse vestiging is mede te danken aan de zogenaamde white label-partnerships die ALD Automotive heeft met een aantal automerken, waarvoor het de leaseactiviteiten verzorgt. Daarnaast is het aanbieden van innovatieve mobiliteitsoplossingen-op-maat en de groei in vraag naar elektrische en hybride auto’s op de Nederlandse markt een stimulator geweest voor de groei van ALD Automotive.