Zogenoemde package-deals moeten de klant in staat stellen om het leasecontract beter af te stemmen op zijn wensen, terwijl de introductie van middellange leasecontracten inspringt op de behoefte aan meer flexibiliteit bij bedrijven.

De nieuwe strategie is bekend gemaakt tijdens de presentatie van de jaarcijfers, in het hoofdkantoor van moederbedrijf BNP Paribas in Parijs. Arval gaat onder meer uniform gestructureerde producten en diensten aanbieden, in de vorm van package-deals. Ze bevatten  de mogelijkheid om meer diensten toe te voegen. "Hiermee wordt leasen eenvoudiger en dus laagdrempeliger", stelt Philippe Bismut, CEO van de Arval Group. "Het stelt klanten in staat kosten te besparen, vereenvoudigt het leasen voor de berijder en maakt het eenvoudiger om te kiezen voor aanvullende dienstverlening." Het is de bedoeling dat elke Arval-vestiging eigen pakketten gaat samenstellen op basis van de lokale behoeften.

Ander nieuws betreft de introductie van Arval Mid-Term Rental, leasecontracten met een looptijd van 1 tot 24 maanden. "Arval Mid-Term Rental is het enige leaseproduct voor de middellange termijn dat is samengesteld en ontwikkeld op Europese schaal", aldus directeur Donnelly van Arval Nederland. "We zijn de eerste zakelijke autoleasemaatschappij die in alle leasetermijnen voorziet, van een dag tot zestig maanden. In de komende maanden wordt Arval Mid-Term Rental ook uitgerold in de andere landen van de groep."

Telematica

Arval wil de komende jaren meer inzetten op gebruik van telematica. Hiermee denkt de leasemaatschappij wagenparkbeheer te kunnen optimaliseren, zowel wat de total costs of ownership betreft, als vanuit milieuoogpunt. Ook ziet Arval de telematica als een manier om berijders direct te betrekken bij het realiseren van deze doelstellingen en om hun rijgedrag te beïnvloeden. Arval wil zijn investeringen in telematica versnellen en op alle markten met een uniform aanbod gaan komen. Wanneer deze techniek in Nederland zal worden gelanceerd, is nog niet bekend.