Tesla zegt dit programma geheel zelf te hebben ontworpen in plaats van bestaande programma’s in de markt over te nemen. Tesla’s terugkoopgarantie is ontworpen ‘rondom de klant’, wat betekent dat het uitgangspunt een eenvoudige en transparante oplossing is, voor zowel de Model S-rijders als de leasemaatschappijen. Door middel van dit programma helpt Tesla de leasemaatschappijen  aantrekkelijkere en competitievere tarieven te hanteren richting klanten. Het programma biedt deelnemende leasemaatschappijen de mogelijkheid een terugkoopgarantie aan te vragen. De auto wordt door Tesla teruggekocht na een periode van 36- of 48 maanden tegen een vooraf vastgestelde prijs.
De terugkoopprijs die Tesla hanteert zal voor alle leasemaatschappijen hetzelfde zijn, daarnaast is de prijs volledig transparant voor alle Model S-rijders. ‘’We begrijpen dat veel klanten waarde hechten aan de flexibiliteit om zelf een leasemaatschappij uit te kiezen”, aldus Kim Liebregts, country director Tesla Benelux. ‘’Wij streven steeds naar het beste voor onze klanten. Daarom zijn wij er trots op deze transparante en eerlijke terugkoopgarantie aan te bieden.” In Nederland kunnen klanten van ALD Automotive al profiteren van het Tesla terugkoopprogramma.

Tesla mag zich bij de Nederlandse zakenautorijder relatief gezien in een warme belangstelling verheugen. Uit het laatste Nationaal Zakenauto Onderzoek (NZO 2014) onder vierduizend zakenautorijders) bleek dat 1,5 procent van hen heeft aangegeven dat hun volgende zakenauto een Tesla zal zijn. Momenteel heeft 0,1 procent van de deelnemers van het onderzoek een Tesla. Tesla scoort daarmee een zeer hoge index. Andere merken die momenteel een hoge tot zeer hoge attractiviteitsindex hebben zijn Mitsubishi, Volvo, Mercedes, Mazda en BMW.

Download gratis het NZO 2014