Private lease-actie MediaMarkt België ‘succesvol’

De private leaseactie die LeasePlan en MediaMarkt begin deze maand verzorgden in België is volgens ingewijden een groot succes geworden.

De initiatiefnemers communiceren niet officieel over aantallen getekende contracten, maar het resultaat zou ruim boven dat van de twee eerdere acties in Nederland liggen. Opmerkelijk, aangezien MediaMarkt in België 23 zelfstandige vestigingen telt en Nederland 49. De Nederlandse MediaMarkt-/LeasePlan-acties (najaar 2014 en begin 2015) resulteerden in ruim twaalfhonderd ondertekende contracten.

De voorpubliciteit in de diverse media zou in de dagen voordat de actie daadwerkelijk van start ging (7 oktober) al hebben geleid tot enkele honderden voorinschrijvingen. Net als in Nederland werd de actie geïnitieerd door Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy. Het was de eerste maal dat private lease op grote schaal in België is neergezet. Andere redenen voor het succes zijn volgens Teunissen de korte looptijd, persoonlijke benadering door goed getrainde verkopers, aangevuld met "een uitstekende presentatie in de shop." In België is zelfs gebruik gemaakt van tenten voor de buitenlocaties, om klanten op een comfortabele wijze te informeren. De keuze voor het merk en model (Opel Corsa) was gebaseerd op belangrijke criteria voor de betreffende markt: vijfdeurs, airco, voldoende ruimte, hoge restwaarde, rijcomfort voor het Belgisch wegennet en een dealernetwerk dat de actie ondersteunde met proefritten, klantaflevering en service.

Copy cats
Of er een vervolg komt in België kan Teunissen nog niet aangeven. Wel zijn er inmiddels verkennende gesprekken gaande in andere landen. Verder zal binnenkort in Nederland opnieuw "een spraakmakende" private lease-actie van start gaan, kondigt Teunissen aan. Hij wijst overigens op ‘copy cats’, die hopen "mee te profiteren van de slagkracht van de grote spelers in de retail". Een consument trapt volgens hem echter niet in een ‘ongeveer’ gelijke aanbieding. "Het kost veel tijd en energie om alle betrokken partijen mee te krijgen. Alleen als je, zoals wij, kunt aantonen dat alles klopt, er geen verborgen kosten zijn, transparant werkt en voldoet aan de hoogste normen van service kun je serieuze aantallen scoren."

Private lease-actie MediaMarkt België ‘succesvol’ - Automobielmanagement.nl

Private lease-actie MediaMarkt België ‘succesvol’

De private leaseactie die LeasePlan en MediaMarkt begin deze maand verzorgden in België is volgens ingewijden een groot succes geworden.

De initiatiefnemers communiceren niet officieel over aantallen getekende contracten, maar het resultaat zou ruim boven dat van de twee eerdere acties in Nederland liggen. Opmerkelijk, aangezien MediaMarkt in België 23 zelfstandige vestigingen telt en Nederland 49. De Nederlandse MediaMarkt-/LeasePlan-acties (najaar 2014 en begin 2015) resulteerden in ruim twaalfhonderd ondertekende contracten.

De voorpubliciteit in de diverse media zou in de dagen voordat de actie daadwerkelijk van start ging (7 oktober) al hebben geleid tot enkele honderden voorinschrijvingen. Net als in Nederland werd de actie geïnitieerd door Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy. Het was de eerste maal dat private lease op grote schaal in België is neergezet. Andere redenen voor het succes zijn volgens Teunissen de korte looptijd, persoonlijke benadering door goed getrainde verkopers, aangevuld met "een uitstekende presentatie in de shop." In België is zelfs gebruik gemaakt van tenten voor de buitenlocaties, om klanten op een comfortabele wijze te informeren. De keuze voor het merk en model (Opel Corsa) was gebaseerd op belangrijke criteria voor de betreffende markt: vijfdeurs, airco, voldoende ruimte, hoge restwaarde, rijcomfort voor het Belgisch wegennet en een dealernetwerk dat de actie ondersteunde met proefritten, klantaflevering en service.

Copy cats
Of er een vervolg komt in België kan Teunissen nog niet aangeven. Wel zijn er inmiddels verkennende gesprekken gaande in andere landen. Verder zal binnenkort in Nederland opnieuw "een spraakmakende" private lease-actie van start gaan, kondigt Teunissen aan. Hij wijst overigens op ‘copy cats’, die hopen "mee te profiteren van de slagkracht van de grote spelers in de retail". Een consument trapt volgens hem echter niet in een ‘ongeveer’ gelijke aanbieding. "Het kost veel tijd en energie om alle betrokken partijen mee te krijgen. Alleen als je, zoals wij, kunt aantonen dat alles klopt, er geen verborgen kosten zijn, transparant werkt en voldoet aan de hoogste normen van service kun je serieuze aantallen scoren."