Leaserijder wil best aan de occasion

Twee derde van de Nederlandse leaserijders rijdt liever tweedehands dan nieuw als zij daardoor op bijtelling kunnen besparen.

Dat meldt Athlon die speciaal voor auto’s met nog een restant oude, lage bijtelling Second Drive is gestart.
De leasemaatschappij heeft Multiscope laten onderzoeken hoe leaserijders tegen occasionlease aankijken. Van de groep die best tweedehands wil rijden doet 43% dat puur vanwege de financiële voordelen. Een deel stelt hierbij een limiet aan de leeftijd van de auto van 4 jaar (15%) of de voorwaarde dat de auto uit de lease komt, en daarom goed onderhouden is (21%).

Tegelijkertijd denkt 39 procent dat het verschil tussen oude en nieuwe bijtelling verwaarloosbaar is. Maar dan wordt er geen rekening gehouden met de ‘oude bijtellingregels’. Niels van den Hoogen, commercieel directeur bij Athlon: "Neem bijvoorbeeld de populaire Renault Mégane. Met de nieuwe regels betaal je €175,- bruto bijtelling per maand meer. Voor auto’s die voor 2016 op kenteken zijn gezet, geldt de oude lage bijtelling nog. En daar is ontzettend veel vraag naar."

Athlon speelt daar met Second Drive op in, waarbij leaseauto’s met de lage bijtelling na het aflopen van het contract opnieuw vanaf een jaar worden aangeboden aan zakelijke leaserijders.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Leaserijder wil best aan de occasion - Automobielmanagement.nl

Leaserijder wil best aan de occasion

Twee derde van de Nederlandse leaserijders rijdt liever tweedehands dan nieuw als zij daardoor op bijtelling kunnen besparen.

Dat meldt Athlon die speciaal voor auto’s met nog een restant oude, lage bijtelling Second Drive is gestart.
De leasemaatschappij heeft Multiscope laten onderzoeken hoe leaserijders tegen occasionlease aankijken. Van de groep die best tweedehands wil rijden doet 43% dat puur vanwege de financiële voordelen. Een deel stelt hierbij een limiet aan de leeftijd van de auto van 4 jaar (15%) of de voorwaarde dat de auto uit de lease komt, en daarom goed onderhouden is (21%).

Tegelijkertijd denkt 39 procent dat het verschil tussen oude en nieuwe bijtelling verwaarloosbaar is. Maar dan wordt er geen rekening gehouden met de ‘oude bijtellingregels’. Niels van den Hoogen, commercieel directeur bij Athlon: "Neem bijvoorbeeld de populaire Renault Mégane. Met de nieuwe regels betaal je €175,- bruto bijtelling per maand meer. Voor auto’s die voor 2016 op kenteken zijn gezet, geldt de oude lage bijtelling nog. En daar is ontzettend veel vraag naar."

Athlon speelt daar met Second Drive op in, waarbij leaseauto’s met de lage bijtelling na het aflopen van het contract opnieuw vanaf een jaar worden aangeboden aan zakelijke leaserijders.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding