LeasePlan heeft in de eerste drie maanden van 2018 een nettowinst geboekt van 133,3 miljoen euro, dat is vijf procent minder dan een jaar eerder. Die daling is te wijten aan eenmalige afboekingen op activiteiten in Turkije en Duitsland. De onderliggende winst kwam wel ruim tien procent hoger uit op 161 miljoen euro op een omzet die met 2,365 miljard euro op hetzelfde niveau lag als in de eerste drie maanden van 2017.  

Nieuwe ontwikkelingen 

CEO Tex Gunning, die van plan is de onderneming later dit jaar naar de beurs te brengen, onderstreept dat LeasePlan zich vooral richt op nieuwe ontwikkelingen in de mobiliteitsmarkt: "We blijven investeren in ons bedrijf om een leidende rol te spelen bij de megatrend van eigendom naar abonnement in de markt voor nieuwe en hoog-kwaliteit gebruikte auto’s. We hebben onze Click & Drive online service opgestart voor het groeiende Car-as-a-Service segment in het MKB. We lanceerden ons CarNext.com platform in verschillende landen waardoor de verkoop in het B2C segment met een hogere marge 50 procent hoger uitkwam dan vorig jaar. We blijven ook in de voorhoede bij de transitie naar zero emissie mobiliteit met het uitrollen van een end-to-end systeem voor elektrische voertuigen in een aantal landen."