Alle klantsegmenten lieten groei zien en in het bijzonder ALD’s netwerk van white label partnerships. Private lease blijft zich ontwikkelen en noteerde een groei van 40% over het afgelopen jaar. De totale internationale private lease vloot kwam eind juni op 95.000 voertuigen. ALD is daarmee goed op weg om de doelstelling van 150.000 private lease voertuigen voor het einde van 2019 te halen.  

Stabiele operationele en financiële resultaten

Dankzij de groei zijn de marges op contracten en diensten wereldwijd gestegen met 7,3% in de eerste helft van 2018 tot EUR 611.0 miljoen (versus EUR 559.5 miljoen in de eerste helft van 2017). De marges op de gebruikte leaseauto’s herstelden zich in het tweede kwartaal van 2018 tot EUR 434 per voertuig (versus EUR 417 per voertuig in het vorige kwartaal), met als waarschijnlijke oorzaak seizoensinvloeden. Voor het volledige jaar blijft ALD uitgaan van de richtlijn van EUR 200 tot EUR 400 per voertuig, zoals aan het begin van het jaar afgegeven.  

14% groei in Nederland

In Nederland is de vloot in de eerste helft van 2018 met 14% gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Jeroen Kruisweg, general manager ALD Automotive Nederland: "De groei in Nederland hebben wij te danken aan een combinatie van ontwikkelingen. Private lease zit ook hier in de lift en innovatieve concepten zoals ALD choice zorgen voor een extra impuls. Tot slot draagt het nieuwe partnership met Mazda Nederland ook bij aan de groei."