Met de opening van deze nieuwe vestiging ontstaat er een logistieke hub voor verkoop, verhuur en lease van ex-leaseauto’s, waarmee de leasemaatschappij de groei voor de komende jaren kan opvangen.

De leasemaatschappij heeft voor een nieuwbouwlocatie gekozen zodat het volledig op maat ingericht kan worden. Don Laman, manager remarketing en logistiek: “Remarketing wordt een steeds belangrijker onderdeel van leasing en daar hoort een locatie bij met de juiste uitstraling. Ook biedt de nieuwe locatie schaalgrootte voor de logistieke processen. Alle activiteiten kunnen we nu onder één dak onderbrengen; zoals het ontvangen van de voertuigen, het reinigen van het in- en exterieur, het fotograferen in een 360 graden fotostudio en de inspectie. Kortom, het gehele proces van het klaarmaken van het voertuig voor de verkoop, tot en met de daadwerkelijke verkoop.”

Op jaarbasis krijgt de leasemaatschappij rond de 10.000 leaseauto’s terug. Door de populariteit van private lease en de groeiambities van de leasemaatschappij zal dat aantal in de komende jaren verder toenemen. Bij verdere flexibilisering van contracten zal er vaker sprake zijn van wisselmomenten. Laman: “Het is belangrijk dat wij ons nu al klaarmaken voor de remarketing van de toekomst en daar hoort een locatie bij die niet alleen de groei kan opvangen en representatief is, maar ook flexibel qua inzet.”