Begin dit jaar stelde de leasemaatschappij zichzelf ten doel een organische vlootgroei van 5-7% te realiseren. De private lease vloot liet in de eerste helft van 2019 een groei van 36% zien. Eind juni 2019 stond de teller van het aantal private leasecontracten op 133.000. ALD maakt hierbij gebruik van haar uitgebreide partnernetwerk. Ook is het end-to-end digitale platform van het bedrijf een belangrijke pijler bij de groei van haar private lease aanbod. Doelstelling is om tegen het einde van het jaar 150.000 leasecontracten met particulieren bereikt te hebben.

Overname SternLease

Ook ALD Automotive Nederland maakte een sterke vlootgroei door van ruim 30% in de eerste helft van 2019 ten opzichte van 2018. Eerder dit jaar tekende men een overeenkomst om SternLease B.V. over te nemen. Dankzij deze overname is de vloot in Nederland tot ruim 65.000 voertuigen gegroeid. Naast de overname zijn de partijen een strategische samenwerking aangegaan om whitelabel leasediensten aan te bieden via de Stern dealers, gericht op MKB en particuliere klanten. 

Amazon

Ook blijft het bedrijf haar distributiekanalen uitbreiden. Op 19 juni 2019 kondigde de groep aan dat het door Amazon was geselecteerd voor de lancering van het autoleaseplatform ‘Motors’. Dit platform richt zich op de distributie van nieuwe en gebruikte leaseauto’s in Spanje en maakt gebruik van het digitale platform van de leasemaatschappij. 

Daling diesel
In de eerste helft van 2019 was het merendeel van de bij ALD geregistreerde voertuigen non-diesel, waarbij het aandeel van diesel in de leveringen van personenauto’s daalde tot 47%. Een jaar eerder was dit percentage nog 61%. Het aantal beheerde ‘groene’ voertuigen steeg eind juni 2019 tot meer dan 118.000. Hieronder vallen ook plug-ins en hybrides.