Ook is de app voorzien van een speciale chatbot die gebruikmaakt van machine learning, voor het oplossen van agendaproblemen zoals ontbrekende adressen of overlappende afspraken.

ALD move wordt in de komende maanden onder 100 gebruikers getest. Voor de ontwikkeling is gebruik gemaakt van de strategische samenwerking van ALD Automotive met Microsoft en innovatiespecialist DearNova. De app wordt ondersteund door Microsoft’s Azure Cloud-platform en hun digitale services.

Slimme keuzes

ALD move geeft door de koppeling met een mobiliteitskaart toegang tot aanvullende mobiliteitsoplossingen zoals het openbaar vervoer en autodeeldiensten. De app kan ook gekoppeld worden aan een incentive-programma. Medewerkers die slimme mobiliteitskeuzes maken, zoals het gebruik van een e-bike of elektrische auto bouwen credits op. Bedrijven kunnen hun medewerkers zo nog beter stimuleren slimme en duurzame mobiliteitskeuzes te maken.

“Bij ALD Automotive werken we er hard aan om de toekomst van mobiliteit vorm te geven”, motiveert Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Director bij ALD Automotive. “ALD move is een duidelijk voorbeeld van hoe we technologie gebruiken om mobiliteit slimmer in te zetten bij onze klanten, zodat ze meer inzicht krijgen en echt ontzorgd worden in hun keuzes. Het is de opmaat naar meer flexibele manieren van vervoer gebruiken.”