App van AutoWeek voor 2,99 euro op de iPad

AutoWeek lanceert voor 2,99 euro een app voor de iPad. De app biedt nieuws, tests, foto’s, video’s, reviews en een database met specificaties van ruim vijftigduizend modellen. De eerste versie is gratis.

De iPad app is naast de website, mobiele site, iPhone app en het wekelijkse magazine een aanvulling op het portfolio van AutoWeek. De app bestaat uit twee onderdelen: een gedeelte met nieuws, tests, reviews en video’s, gebaseerd op de content van de website. Deze informatie is na het downloaden van de app altijd beschikbaar. Maar daarnaast kan ook wekelijks de nieuwste iPad-editie van AutoWeek worden gedownload. "De wekelijkse iPad-editie van AutoWeek is geen verzameling van pdf-pagina’s van de printeditie. De nadruk ligt veel meer dan in het magazine op rij-impressies en tests, aangevuld met artikelen die niet altijd in het papieren magazine van die week staan", laat de redactie weten.

"De verrijking van de iPad draait naar mijn idee vooral om het beeld", zegt Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur AutoWeek, op Villamedia. "Op het prachtige scherm komen foto’s en video’s een factor tien beter uit dan in het magazine." Tests, reviews en specs kun je overigens ook al in de iPhone-applicatie van AutoWeek vinden, die je gratis uit de App Store kunt downloaden, meldt iPadPlanet. Daar vinden ze AutoWeek het eerste Nederlandse magazine dat serieus werk heeft gemaakt van de mogelijkheden van de iPad. Concurrent Carros heeft ook een proefnummer uitgebracht voor de iPad, maar dat is meer gebaseerd op het klassieke pdf-model, oordeelt iPadPlanet. "Er zit voor Autoweek veel extra werk in om het magazine wekelijks aan te passen voor de iPad. De vraag is natuurlijk of mensen wel bereid zijn extra te betalen voor het digitale magazine."

 

 

 

App van AutoWeek voor 2,99 euro op de iPad - Automobielmanagement.nl

App van AutoWeek voor 2,99 euro op de iPad

AutoWeek lanceert voor 2,99 euro een app voor de iPad. De app biedt nieuws, tests, foto’s, video’s, reviews en een database met specificaties van ruim vijftigduizend modellen. De eerste versie is gratis.

De iPad app is naast de website, mobiele site, iPhone app en het wekelijkse magazine een aanvulling op het portfolio van AutoWeek. De app bestaat uit twee onderdelen: een gedeelte met nieuws, tests, reviews en video’s, gebaseerd op de content van de website. Deze informatie is na het downloaden van de app altijd beschikbaar. Maar daarnaast kan ook wekelijks de nieuwste iPad-editie van AutoWeek worden gedownload. "De wekelijkse iPad-editie van AutoWeek is geen verzameling van pdf-pagina’s van de printeditie. De nadruk ligt veel meer dan in het magazine op rij-impressies en tests, aangevuld met artikelen die niet altijd in het papieren magazine van die week staan", laat de redactie weten.

"De verrijking van de iPad draait naar mijn idee vooral om het beeld", zegt Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur AutoWeek, op Villamedia. "Op het prachtige scherm komen foto’s en video’s een factor tien beter uit dan in het magazine." Tests, reviews en specs kun je overigens ook al in de iPhone-applicatie van AutoWeek vinden, die je gratis uit de App Store kunt downloaden, meldt iPadPlanet. Daar vinden ze AutoWeek het eerste Nederlandse magazine dat serieus werk heeft gemaakt van de mogelijkheden van de iPad. Concurrent Carros heeft ook een proefnummer uitgebracht voor de iPad, maar dat is meer gebaseerd op het klassieke pdf-model, oordeelt iPadPlanet. "Er zit voor Autoweek veel extra werk in om het magazine wekelijks aan te passen voor de iPad. De vraag is natuurlijk of mensen wel bereid zijn extra te betalen voor het digitale magazine."