Deze coupé is uitgerust met een 1,6 liter direct ingespoten benzinemotor en Hyundai’s eerste automatische transmissie met dubbele koppeling. Met de Veloster gaat Hyundai de strijd aan met de Renault Mégane Coupé en de Volkswagen Scirocco, maar in tegenstelling tot de concurrentie beschikt de Veloster over een asymetrische carrosserie. Bij de linksgestuurde versie bevindt zich in de rechterflank een achterdeurtje, terwijl het portier in de linkerzijde extra breed is. 
Wie de Hyundai stand in de Europahal van het complex bezoekt tijdens de AutoRAI kan direct zijn of haar favoriete nieuwe Hyundai model delen met zijn of haar Facebook vrienden. Bezoekers ontvangen op de stand een armband met een speciale code die wordt gekoppeld aan hun persoonlijke profiel op Facebook. Wanneer deze armband langs de terminal wordt gehaald die op de stand naast de modellen van Hyundai staan opgesteld, wordt er direct een post geplaatst op het Facebook profiel van de gebruiker. Daarnaast kan online informatie over Hyundai in het algemeen en de Veloster in het bijzonder worden aangevraagd of een proefrit worden geboekt via QR codes.
"De Facebook-actie op de AutoRAI van Hyundai is uniek", zegt Hans Kwaad, directeur van Hyundai importeur Greenib Car. "Wij zetten met Hyundai steeds nadrukkelijker in op Social Media om klanten beter te kunnen bereiken. Wij streven daarin een dialoog na. Het sturen van eenrichtingsverkeer is niet meer van deze tijd. Social Media biedt een uitgelezen mogelijkheid om een relatie met klanten aan te gaan en snel informatie uit te wisselen. De actie met de Hyundai Veloster is bovendien zeer klantvriendelijk. Het is leuk om mee te doen en de deelnemers maken kans op een mooie prijs".

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding