Zij oriënteren zich eerst op het internet en gaan vervolgens alleen naar de showroom en regelen de zaken ook verder zelf wel. Dat stelt althans 46 procent van de 1.800 vrouwen in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Polen die daarover zijn ondervraagd door aufeminin.com. 

  

Vrouwen hebben daarbij niet zo zeer een oogje op de ‘auto van hun dromen’, zoals bij veel mannen het geval lijkt te zijn, maar kijken in de eerste plaats naar de prijs en vervolgens naar het brandstofverbruik. Net iets meer dan de helft van de ondervraagden zegt echter dat de vormgeving ook een belangrijke rol speelt.

 

"En terwijl mannen vaak nog uren nadat ze met een nieuwe auto zijn thuis gekomen doorzeuren over de ‘power’ en de verschillende extra’s, zetten de vrouwen de auto gewoon voor de deur om er verder geen aandacht aan te besteden," denkt althans aufeminin.com. De Franse ‘vrouwensite’ voegt daaraan toe dat bijna een kwart van de ondervraagden altijd alleen achter het stuur zit en dat dat voor nog eens de helft ook regelmatig het geval is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding